Co nabízí Metodický portál RVP.CZ v roce 2014 pro GV
Novinky na Metodickém portálu
- Přání pěkných prázdnin s básničkou
- TO NEJZAJÍMAVĚJŠÍ Z MĚSÍCE KVĚTNA
- Akademie věd České republiky pořádá Veletrh vědy
- TO NEJZAJÍMAVĚJŠÍ Z MĚSÍCE DUBNA
- AKTUALITY ZE VZDĚLÁVÁNÍ
- TO NEJZAJÍMAVĚJŠÍ Z MĚSÍCE ÚNORA
- AKTUALITY ZE VZDĚLÁVÁNÍ
- TO NEJZAJÍMAVĚJŠÍ Z MĚSÍCE LEDNA
- TO NEJZAJÍMAVĚJŠÍ Z MĚSÍCE PROSINCE
- Přání k vánočním svátkům
Diskuze
Nebojte se i vy vyjádřit svoje obavy či názory na situace ve školním prostředí. On-line diskuze je bezpečné prostředí, kde si můžete popovídat s lidmi, kteří vám mají co říct.
- na Metodickém portálu je otevřeno již několik stovek diskuzních fór.
- sledovat diskuze a přispívat do nich může v podstatě kdokoli bez nutnosti registrace
- pokud vás zajímá téma, o kterém se nediskutuje, můžete si ho sami založit
Vedoucí resortního úkolu Metodický portál
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
Digifolio
Prezentovat vlastní portfolio a sdílet své nápady na webu, je dnes mnohem obvyklejší než kdykoli dříve. Digifolio umožňuje komunikovat s přáteli na úrovni sociální sítě. Nevíte si rady, jak pracovat v digifoliu? Návod naleznete zde.
- digifolio umožňuje navazovat kontakty s podobně smýšlejícími lidmi
- své profesní portfolio nabízí v Digifoliu k nahlédnutí rovněž autoři Metodického portálu
- umožňuje uživatelům vytvořit prostor ke zmapování svého osobního a profesního růstu
Vedoucí Metodického portálu RVP.CZ
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
Blogy
Blogy slouží uživatelům pro komunikaci, vyjádření vlastní osobnosti a podporují svobodu projevu. Prezentují vaše postřehy, názory a aktuální novinky související se vzděláváním. Jedná se o prostor pro vaši tvorbu a vaše polemizování s myšlenkou, o alternativní prostor, který podporuje neformální potkávání se s kolegy z učitelské profese.
Vedoucí Metodického portálu RVP.CZ
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
Zajímavé internetové stránky
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
DUM
Digitální učební materiály - například pracovní listy nebo prezentace - jsou mezi učiteli stále oblíbenější. Vyzkoušejte si je ve výuce i Vy.
- každý digitální učební materiál je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem (RVP)
- DUMy procházejí recenzním systémem, který zaručuje jejich kvalitu a obsahovou správnost
- jsou nástrojem podpory očekávaných výstupů - nenahrazují samotnou výuku, ale vhodně ji doplňují
Koordinátor modulu
Ivo Krobot ivo.krobot@nuv.cz
Články
- články se vkládají do on-line editačního prostředí, které umožňuje sledovat celý proces publikování
- nové příspěvky mohou být provázány s jinými moduly - digitálními učebními materiály a s hesly ve Wikipedii
- zveřejněné materiály jsou honorovány
Vedoucí Metodického portálu RVP.CZ
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
Rádi bychom vám v modulu Články doporučili některé materiály, které byly publikovány v roce 2013:
- Příběh o „podivném století“, autoři: Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský - jedná se o první článek čtyřdílného seriálu
- Česká republika v EU, autor: Zastoupení Evropské komise v ČR - opět jeden díl z poměrně rozsáhlého seriálu
- Prezi – prezentace jinak, autor: Jakub Běhounek
- Supervize jako forma prevence syndromu vyhoření v procesu vzdělávání, autor: PaedDr. Vladimír Šik
- Komentované DUM na téma finanční gramotnost pro SŠ, autor: Lukáš Hula
- Co si učitelé myslí o mobilních technologiích?, autor: Jitka Wirnitzerová
- Chemie a duše(vní) vlastnictví, autor: Jaroslav Vyskočil
- Kombinované formy vzdělávání vítězí, autor: Bořivoj Brdička
- Supervize pro učitele jako cesta k řešení náročných situací, autor: RNDr. Renata Svobodová
- Inspirace pro výuku dějepisu se zaměřením na novodobé národní dějiny ve vybraných projektech s podporou ESF v České republice, autor: Josef Herink
- Storytelling - úvod do vyprávění příběhů, autor: Barbora Voráčová
- Fyzika a duše(vní) vlastnictví, autor: Jaroslav Vyskočil
- Kdo z našich žáků nejspíše nenajde práci?, autor: Bořivoj Brdička
- Poznámky ke kapitole o měření informace, autor: Ivan Ryant
- Využití prezentačních aplikací při výuce, autor: Marek Fiala
- Volně dostupný software pro interaktivní tabule Open-Sankoré, autor: Bc. Karel Šimeček
- Učitel jako online kurátor, autor: Bořivoj Brdička
AudioVideo
Nejnovější audio a video
- Kapwing: ukázkové video 2
- Kapwing: ukázkové video 1
- Meine Familie A1
- Online setkání : Jak vidět „neviditelné“ nadané žáky
- Online setkání: Význam pohybu v rozvoji správné výslovnost
- Online setkání: Dílna psaní: vybrané aplikace a nástroje pro podporu psaní u žáků
- Online setkání: Dílna psaní: kreativní techniky, postupy a inspirace
- Online setkání: Rozvoj emoční inteligence prostřednictvím příběhů ve smyslu Gestalt terapie
- Online setkání:Dítě-cizinec v MŠ
- Relaxační aktivity pro děti předškolního věku
Kontakty
Odkazy
Vedoucí resortního úkolu Metodický portál
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
Nejnovějí DUM pro GV
- Je palmový olej opravdu nejhorší?
- Meandry – mizející tvary
- Ekonomická specifika zámořských území II. (blokový graf)
- Za Českým nebem
- Hodina s Hanušem Hronem
- Ekonomická specifika zámořských území I. (pruhový graf)
- Hodina s mistrem Janem Husem
- K baroku
- Věková struktura obyvatelstva
- Světové hospodářství – doprava
Galerie
Modul Galerie umožňuje sdílet fotografie z cest nebo inspirovat kolegy výzdobou třídy či školy.
- Fotografie lze nahrávat nejen z počítače, ale i z mobilních zařízení (smartphone, tablet).
- Ostatní uživatelé mají možnost fotografie hodnotit hvězdičkami a komentovat.
Vedoucí Metodického portálu RVP.CZ
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
Nejnovější články pro GV
- 15 tipů, jak na digitální wellbeing se žáky
- Zajímavé nástroje na práci s textem – podpora psaní
- Étienne Wenger a komunita praxe
- Digitálně minimalistický ekosystém
- Zajímavé nástroje na práci s textem – analytické nástroje
- Virtuální realita jako školní komunikační prostředí
- Prostředí bezpečné, či svobodné?
- Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce (2. část)
- Konstrukcionismus a umělá inteligence
- Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce (1. část)
Wiki
Wiki umožňuje všem uživatelům Metodického portálu společně vytvářet pedagogické dokumenty. Obsahuje tři části:
- knihovnu s pedagogickým lexikonem a metodologickým slovníkem
- sborovnu pro sdílení tematických plánů a příprav na výuku
- kabinet s učebními pomůckami
Vedoucí Metodického portálu RVP.CZ
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz
E-learning
Modul E-learning nabízí otevřené kurzy k samostudiu >>
Pro učitele ZŠ jsou k dispozici např.:
- M-learning – využití mobilních technologií ve výuce
- Vzdělávací technologie pro 21. století
- Specifika výuky češtiny pro žáky-cizinceVstoupit do kurzu
- Pedagogické (a jiné) dovednosti začínajícího učiteleVstoupit do kurzu
- Vyhledáváme rozumově nadané žákyVstoupit do kurzu
- Tvorba a realizace individuálního vzdělávacího plánu (IVP) mimořádně nadaného žákaVstoupit do kurzu
Vedoucí Metodického portálu RVP.CZ
Pavlína Hublová pavlina.hublova@nuv.cz