5.1.3 Vzdělávací obor - Další cizí jazyk - Psaní

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Psaní

žák

DCJ-9-4-01 vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
DCJ-9-4-02 napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
DCJ-9-4-03 stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák
DCJ-9-4-02p reaguje na jednoduchá písemná sdělení, která se týkají jeho osoby

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

   Při nácviku psaní je nutné se žákem s LMP pracovat systematicky, úkoly musí být přiměřené a jasně strukturované. Je nutné správně nastavit obtížnost úkolů a umožnit žákovi zažít úspěch. Snahou učitele by mělo být předejít chybovosti žáka s LMP. Pokud k chybě dojde, je tolerována jako prostředek k dalšímu zlepšení.
   Psaní rozvíjí psychomotorické schopnosti, jemnou motoriku a pohybovou koordinaci. Žáci se učí psát písmena, slabiky, slova, jednoduché věty či číslice podle nápovědy, nejdříve opisují psací písmo, pak přepisují jednoduchý a krátký tištěný text. Žáci se učí základním hygienickým návykům při psaní.
   Žáci s LMP získají sebevědomí a dosáhnou úspěchu při psaní snadněji, mají-li k dispozici při psaní či kreslení počítač. Klíčové je využití obrazového materiálu, názorných pomůcek a již výše uvedeného ICT vybavení.
   V Dalším cizím jazyce již u žáků s LMP očekáváme samostatnější písemnou produkci, tj. v případě žáků s LMP např. vyplnění jednoduchého dotazníku s podporou druhé osoby. Očekávané výstupy vychází z praktického užívání cizího jazyka. Výkony jednotlivých žáků se mohou lišit v závislosti na povaze LMP.

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy - 2. stupeň  Indikátory
- vyplní základní údaje o sobě ve formuláři 1. zapíše/doplní slova nebo slovní spojení číselné i nečíselné povahy týkající se jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat, předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností, které běžně vykonává
- napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat 1. napíše slova, jednoduchá slovní spojení a věty, ve kterých se představí, uvede svůj věk, sdělí, kde bydlí, co dělá, vlastní a umí
2. napíše slova, jednoduchá slovní spojení a věty, ve kterých např. představí členy své rodiny a kamarády, uvede jejich věk a povolání, sdělí, kde bydlí, co dělají, co vlastní a umí
3. sestaví s použitím slov, jednoduchých slovních spojení a vět krátký pozdrav, dotaz nebo vzkaz, ve kterém sdělí konkrétní informaci nebo se na ni zeptá (např. jak se má, kde je, co dělá, zda souhlasí, či nesouhlasí), za použití základních zdvořilostních obratů (např. oslovení, pozdrav, rozloučení, poděkování)
- stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení 1. odpoví písemně s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátká sdělení či otázky týkající se jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů z jeho okolí a činností, které běžně vykonává

Očekávané výstupy v RVP ZŠS (Řečová výchova v rodném jazyce)

Pozn.: tito žáci se neučí cizí jazyky, ale rozvíjejí své řečové schopnosti v mateřském jazyce:

žák by měl

  • dosáhnout srozumitelného mluveného projevu, širší slovní zásoby, snažit se o zřetelnou
  • výslovnost
  • používat věty se správnými gramatickými strukturami
  • dbát na kulturu mluveného projevu
  • komunikovat vhodně v běžných situacích a zvládat základní pravidla komunikace
  • popsat děje, jevy a osoby na obrázcích
  • vyprávět vlastní zážitky a popsat své pocity
  • převyprávět vyslechnutý, přiměřeně náročný příběh, divadelní nebo filmové představení
  • dramatizovat jednoduchý příběh nebo pohádku

 

 

 

RVP ZV
Pohled byl zobrazen 2806x od 29 listopad 2015 do 24 duben 2024