5.3.1 Vzdělávací obor - Informační a komunikační technologie - Vyhledávání informací a komunikace 2. stupeň
Vyhledávání informací a komunikace 2. stupeň
Žák
ICT-9-1-01 ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
ICT-9-1-01p vyhledává potřebné informace na internetu; dodržuje pravidla zacházení s výpočetní technikou; osvojí si základy elektronické komunikace
Navigace
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy – 2. stupeň |
Indikátory |
žák |
žák |
- ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost |
1. formuluje konkrétní otázky a pomocí nástrojů internetového vyhledávače na ně vyhledá odpovědi 2. při vyhledávání informací využívá výstižná klíčová slova, podle výsledku vyhledávání zpřesňuje dotaz 3. posuzuje věrohodnost informačního zdroje, ověřuje informace ve více informačních zdrojích a kontroluje, zda tyto zdroje tytéž informace navzájem nepřebraly 4. při uveřejňování informací o sobě a o druhých kriticky zváží účel a rizika jejich zveřejnění a své rozhodnutí je schopen vysvětlit. 5. přijme, odešle, předá, nasdílí a publikuje textové, obrazové, zvukové nebo video informace, využije hlasové nebo audiovizuální služby 6. využije online spojení s jinými lidmi k týmové práci, učení a osobnímu růstu 7. při spolupráci, komunikaci a sdílení informací dodržuje pravidla netikety |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
Žák by měl
- zvládat psaní jednoduchých slov, krátkých vět, popřípadě pracovat se základními symboly alternativní komunikace
- zvládat práci s vybranými jednoduchými výukovými a herními programy
- vyhledávat informace na internetu podle pokynů
- dodržovat pravidla zacházení s výpočetní technikou
- zvládat základní funkce mobilního telefonu – přijetí hovoru, případně zprávy SMS