5.3.1 Vzdělávací obor - Informační a komunikační technologie - Zpracování a využití informací 2. stupeň

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Zpracování a využití informací 2. stupeň

Žák

ICT-9-2-01 ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá vhodných aplikací
ICT-9-2-02 uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem
ICT-9-2-03 pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví
ICT-9-2-04 používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji
ICT-9-2-05 zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textové, grafické a multimediální formě

 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

 

ICT-9-2-01p, ICT-9-2-02p ovládá základy psaní na klávesnici, na uživatelské úrovni práci s textovým editorem; využívá vhodné aplikace; zvládá práci s výukovými programy
ICT-9-2-03p, ICT-9-2-04p, ICT-9-2-05p vyhledává potřebné informace na internetu
        -             dodržuje pravidla zacházení s výpočetní technikou

 

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy – 2. stupeň

Indikátory

žák

žák

- ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá vhodných aplikací

1. zpracuje textový dokument ve zvoleném editoru, ve kterém informace prezentuje přehledně, strukturovaně a srozumitelně s ohledem na zamýšlený účel dokumentu

2. využívá nástroje pro úpravu textu

3. doplní textovou informaci obrázky, grafy a tabulkami tam, kde je jejich zařazení v dokumentu názorné a účelné

4. vytvoří i upraví strukturovaný vícestránkový textový dokument

5. za využití grafického editoru na základě porozumění rozdílu mezi bitmapovou a vektorovou grafikou vytvoří či upraví bitmapový nebo vektorový obrázek; upraví základní vlastnosti grafických dat podle účelu, k jakému bude využit, bere zřetel na omezení a výhody obou typů grafických formátů

6. za využití tabulkového editoru účelně uspořádá data do tabulky

7. provádí s daty výpočty, data filtruje a řadí

8. znázorní data vhodným typem grafu, graf popíše a interpretuje

- uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem

1. rozliší na ukázkách textu a obrazu míru dodržování estetických pravidel a pravidel kompozice, navrhne úpravu

2. použije základní estetická pravidla – členění dokumentu, používání a kombinování písem, barev, umístění titulků a obrázků na stránce

3. vytváří texty v souladu se základními typografickými pravidly, využívá styly a šablony

- pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví

1. popíše rozdíl mezi vlastním dílem a plagiátem

2. si je při vlastní tvorbě vědom svých autorských práv a zároveň nezasahuje do práv jiných

3. respektuje různé formy autorských licencí, podle situace je uplatňuje

- používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji

1. z různých typů digitálních nebo nedigitálních zdrojů shromáždí informace pro další zpracování

2. porovná, vyhodnotí a propojí informace z různých zdrojů do myšlenkového celku

- zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textové, grafické a multimediální formě

1. vybere a zkombinuje textové, obrazové, zvukové nebo video informace v odpovídajícím nástroji s cílem přehledně, strukturovaně a srozumitelně prezentovat s ohledem k cílové skupině a s ohledem na zamýšlený účel

2. zvolí způsob a odpovídající formu prezentace informací, s ohledem na zamýšlený účel zvýšení názornosti váží celkový čas prezentování

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

Nejsou formulovány očekávané výstupy.

RVP ZV
Pohled byl zobrazen 3113x od 29 listopad 2015 do 29 březen 2024