5.8.2 Vzdělávací obor - Tělesná výchova - Činnosti ovlivňující zdraví
Činnosti ovlivňující zdraví
žák
TV-9-1-01 aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
TV-9-1-02 usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
TV-9-1-03 samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanými svaly
TV-9-1-04 odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím; upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší
TV-9-1-05 uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
TV-9-1-02p usiluje o zlepšení a udržení úrovně pohybových schopností a o rozvoj pohybových dovedností základních sportovních odvětví včetně zdokonalování základních lokomocí
TV-9-1-03p cíleně se připraví na pohybovou činnost a její ukončení
TV-9-1-04p odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se zdravím a sportem
TV-9-1-04p vhodně reaguje na informace o znečištění ovzduší a tomu přizpůsobuje pohybové aktivity
TV-9-1-05p uplatňuje základní zásady poskytování první pomoci a zvládá zajištění odsunu raněného
TV-9-1-05p uplatňuje bezpečné chování v přírodě a v silničním provozu
- využívá základní kompenzační a relaxační techniky k překonání únavy
- chápe zásady zatěžování; jednoduchými zadanými testy, změří úroveň své tělesné zdatnosti
Navigace
« O průvodci a úpravách (úvod) «
‹ Úpravy ŠVP‹
‹ Obsah RVP ZV ‹
« Člověk a zdraví «
Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP
Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP k MDÚ TV-9-1-03p.pdf
Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP k MDÚ TV-9-2-01p.pdf
Náměty pro pohybové činnosti žáků v režimu školy
FZ - POHYB Příklady cvičení.pdf
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy – 2. stupeň |
Indikátory |
žák |
žák |
- aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem |
1. pravidelně sleduje své denní pohybové aktivity |
- usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program |
1. pravidelně zařazuje do svého pohybového režimu aerobní pohybové činnosti |
- samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanými svaly |
1. zvolí vhodnou výstroj a výzbroj pro danou pohybovou činnost a zdůvodní její použití z hlediska bezpečnosti |
- odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím; upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší |
1. vysvětlí vliv užívání podpůrných látek a jiných škodlivin na zdraví a pohybový výkon |
- uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost |
1. vyhodnotí pohybové aktivity vzhledem k aktuálním podmínkám a aplikuje na dané podmínky obecné zásady bezpečnosti |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
žák by měl
- usilovat o zlepšení a udržení úrovně pohybových schopností a o zdokonalování základních lokomocí a pohybových dovedností
- cíleně se připravit na pohybovou činnost a její ukončení
- využívat základní kompenzační a relaxační techniky
- uplatňovat bezpečné chování v přírodě a v silničním provozu
- znát zásady ošetření drobných poranění, umět požádat o pomoc