5.8.2 Vzdělávací obor - Tělesná výchova - Činnosti ovlivňující zdraví

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Činnosti ovlivňující zdraví

žák

TV-9-1-01 aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
TV-9-1-02 usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
TV-9-1-03 samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanými svaly
TV-9-1-04 odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím; upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší
TV-9-1-05 uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

TV-9-1-02p usiluje o zlepšení a udržení úrovně pohybových schopností a o rozvoj pohybových dovedností základních sportovních odvětví včetně zdokonalování základních lokomocí
TV-9-1-03p cíleně se připraví na pohybovou činnost a její ukončení
TV-9-1-04p odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se zdravím a sportem
TV-9-1-04p vhodně reaguje na informace o znečištění ovzduší a tomu přizpůsobuje pohybové aktivity
TV-9-1-05p uplatňuje základní zásady poskytování první pomoci a zvládá zajištění odsunu raněného
TV-9-1-05p uplatňuje bezpečné chování v přírodě a v silničním provozu
        -           využívá základní kompenzační a relaxační techniky k překonání únavy
        -           chápe zásady zatěžování; jednoduchými zadanými testy, změří úroveň své tělesné zdatnosti

Navigace

Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP

Náměty pro pohybové činnosti žáků v režimu školy

FZ - POHYB Příklady cvičení.pdf

3MB | Středa, 18 srpen 2021 | Detaily

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy – 2. stupeň

Indikátory

žák

žák

 - aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem

1. pravidelně sleduje své denní pohybové aktivity
2. pravidelně zařazuje cvičení kompenzující jeho jednostrannou zátěž

 - usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program

1. pravidelně zařazuje do svého pohybového režimu aerobní pohybové činnosti
2. pravidelně sleduje výsledky své tělesné zdatnosti v kondičních testech a usiluje o zvýšení její úrovně
3. si upraví svůj pohybový režim s pomocí konkrétní nabídky rozvojových programů a zdůvodní výběr programu vzhledem k výsledkům své tělesné zdatnosti

 - samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanými svaly

1. zvolí vhodnou výstroj a výzbroj pro danou pohybovou činnost a zdůvodní její použití z hlediska bezpečnosti
2. vybere a použije vhodné cviky k zahřátí svalů nutných pro uvedenou (danou) pohybovou aktivitu
3. ukončí pohybovou aktivitu protažením a kompenzačním cvičením zatížených svalových skupin

 - odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím; upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší

1. vysvětlí vliv užívání podpůrných látek a jiných škodlivin na zdraví a pohybový výkon
2. z ověřených zdrojů vyhledá údaje o znečištění ovzduší a určí, zda je nutné omezit pohybové aktivity
3. přizpůsobí své venkovní pohybové aktivity vzhledem k aktuálním povětrnostním podmínkám a stavu znečištění ovzduší

 - uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost

1. vyhodnotí pohybové aktivity vzhledem k aktuálním podmínkám a aplikuje na dané podmínky obecné zásady bezpečnosti
2. přizpůsobí pohybové aktivity svým schopnostem a možnostem (volí obtížnost cvičení, velikost zátěže atd.)
3. vybere a použije výstroj a výzbroj odpovídající danému sportu a konkrétním podmínkám

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • usilovat o zlepšení a udržení úrovně pohybových schopností a o zdokonalování základních lokomocí a pohybových dovedností
  • cíleně se připravit na pohybovou činnost a její ukončení
  • využívat základní kompenzační a relaxační techniky
  • uplatňovat bezpečné chování v přírodě a v silničním provozu
  • znát zásady ošetření drobných poranění, umět požádat o pomoc
RVP ZV
Pohled byl zobrazen 3668x od 4 prosinec 2015 do 25 duben 2024