5.8.2 Vzdělávací obor - Tělesná výchova - Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností

žák

TV-9-2-01 zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
TV-9-2-02 posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

TV-9-2-01p zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a aplikuje je ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
TV-9-2-02p posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí příčiny nedostatků

Navigace

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

Doporučení pro vzdělávání žáků s LMP ve vzdělávacím oboru Tělesná výchova

TV-9-2-02p – posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky

   Žáci s LMP jsou schopni (při opakované možnosti hodnotit provedení pohybové činnosti) postupně určit (jednoduše vyjádřit), zda je jejich pohybová činnost nebo činnost jiných žáků zvládnutá dobře nebo zásadně špatně (nepovedla se, je prováděna se zásadními chybami). Posouzení činnosti jiných je snazší, žák vidí spolužáka před sebou. Posouzení vlastní činnosti se děje na základě pocitů správného provedení a splněného úkolu (ukončil kotoul ve dřepu, trefil se do branky atd.).
   Žáci s LMP jsou také většinou schopni říci, co je na dané činnosti špatně (přihrávka neletí správným směrem, hod není dostatečně dlouhý atd.). Označit příčinu špatného provedení je pro ně většinou příliš obtížné, protože to znamená zrakovou a myšlenkovou analýzu pohybu (např. přihrávka nebyla dobrá, nezasáhla branku, protože postavení stojné nohy bylo daleko za míčem).

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy – 2. stupeň

Indikátory

žák

žák

 - zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech

1. zvládá osvojované pohybové dovednosti (definované v ŠVP jako základní učivo) v rámci svých možností, aplikuje je i při činnostech mimo hodiny tělesné výchovy
2. rozumí základní sportovní terminologii osvojovaných činností, uplatňuje pravidla her a sportů a správně reaguje na osvojovaná gesta rozhodčího
3. uvede a vysvětlí různé role ve sportovním družstvu
4. zvolí taktiku hry a dodržuje ji (jednotlivec, družstvo)

 - posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny

1. pozná chybu postavení či provedení pohybové činnosti – uvede, jak má vypadat správné postavení (provedení)
2. zhodnotí pohybovou činnost spolužáka i svou vlastní

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • zvládat v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a využívat je ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
  • snažit se o co nejsprávnější provedení pohybové činnosti
RVP ZV
Pohled byl zobrazen 2994x od 4 December 2015 do 13 August 2024