5.8.2 Vzdělávací obor - Tělesná výchova - Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností
Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností
žák
TV-9-2-01 zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
TV-9-2-02 posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
TV-9-2-01p zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a aplikuje je ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
TV-9-2-02p posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí příčiny nedostatků
Navigace
« O průvodci a úpravách (úvod) «
‹ Úpravy ŠVP‹
‹ Obsah RVP ZV ‹
« Člověk a zdraví «
Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu
Doporučení pro vzdělávání žáků s LMP ve vzdělávacím oboru Tělesná výchova
TV-9-2-02p – posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky
Žáci s LMP jsou schopni (při opakované možnosti hodnotit provedení pohybové činnosti) postupně určit (jednoduše vyjádřit), zda je jejich pohybová činnost nebo činnost jiných žáků zvládnutá dobře nebo zásadně špatně (nepovedla se, je prováděna se zásadními chybami). Posouzení činnosti jiných je snazší, žák vidí spolužáka před sebou. Posouzení vlastní činnosti se děje na základě pocitů správného provedení a splněného úkolu (ukončil kotoul ve dřepu, trefil se do branky atd.).
Žáci s LMP jsou také většinou schopni říci, co je na dané činnosti špatně (přihrávka neletí správným směrem, hod není dostatečně dlouhý atd.). Označit příčinu špatného provedení je pro ně většinou příliš obtížné, protože to znamená zrakovou a myšlenkovou analýzu pohybu (např. přihrávka nebyla dobrá, nezasáhla branku, protože postavení stojné nohy bylo daleko za míčem).
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy – 2. stupeň |
Indikátory |
žák |
žák |
- zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech |
1. zvládá osvojované pohybové dovednosti (definované v ŠVP jako základní učivo) v rámci svých možností, aplikuje je i při činnostech mimo hodiny tělesné výchovy |
- posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny |
1. pozná chybu postavení či provedení pohybové činnosti – uvede, jak má vypadat správné postavení (provedení) |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
žák by měl
- zvládat v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a využívat je ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
- snažit se o co nejsprávnější provedení pohybové činnosti