5.6.3 Vzdělávací obor - Přírodopis - Praktické poznávání přírody

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Praktické poznávání přírody

žák

P-9-8-01 aplikuje praktické metody poznávání přírody
P-9-8-02 dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

P-9-8-01p využívá metody poznávání přírody osvojované v přírodopisu
P-9-8-02p dodržuje základní pravidla bezpečného chování při poznávání přírody

Navigace

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

  Obsah tematického celku by se měl přirozeně prolínat všemi ostatními tématy v rámci přírodopisu, protože se jedná o kompetenčně zaměřený tematický celek, jehož osvojení je naprosto stěžejní pro kvalitní a pro žáky motivující přírodovědné vzdělávání. Obecně lze říci, že v rámci praktického poznávání přírody by žáci s LMP měli pod partnerským vedením a dohledem pedagoga být schopni naplánovat jednoduchou činnost spojenou s poznáváním přírody, vlastním zkoumáním získat potřebná data a důkazy, provést jednoduché vyhodnocení a prezentovat výsledky (Qualifications and Curriculum Authority, 2009).

Příklad:

Příkladem praktických aktivit přitom může být jednoduché srovnávání vlastností různých organismů s cílem zodpovědět jednoduché otázky typu: Která rostlina/který živočich je větší? Který živočich je rychlejší? Který živočich má více končetin? Žáci pro práci využívají vhodných pomůcek k pozorování a měření, případně další materiály v podobě zjednodušených určovacích klíčů atd. Součástí činností žáků je i záznam pozorování, který je nezbytný z hlediska budoucího vyhodnocení výsledků pozorování, případně jejich prezentaci. Praktické poznávání přírody by mělo u žáků vést k vytvoření pozitivního a ohleduplnému vztahu k přírodě a prostředí jejich života.

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

- aplikuje praktické metody poznávání přírody

1. rozlišuje detaily při pozorování přírody pouhým okem a za použití lupy
2. používá jednoduchý žákovský mikroskop
3. aktivně používá především zjednodušené určovací klíče a atlasy
4. správně provede a vyhodnotí jednoduchý pokus (experiment)

- dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody

1. dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody ve třídě i v pobytu v přírodě

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • dodržovat základní pravidla bezpečného chování při poznávání přírody
RVP ZV

Zpětná vazba

Steele Nickle - 23 leden 2024, 7:43

The findings of this research have broad applicability across many settings and may be valuable for effectively managing the medical aspects of internationalization, such as medical tourism, as highlighted by the authors

backrooms game

Pohled byl zobrazen 4433x od 10 prosinec 2015 do 25 duben 2024