5.6.4 Vzdělávací obor - Zeměpis - Terénní geografická výuka, praxe a aplikace

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Terénní geografická výuka, praxe a aplikace

žák

Z-9-7-01 ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu
Z-9-7-02 aplikuje v terénu praktické postupy při pozorování, zobrazování a hodnocení krajiny
Z-9-7-03 uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině, uplatňuje v modelových situacích zásady bezpečného chování a jednání při mimořádných událostech

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

Z-9-7-01p ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu
Z-9-7-03p uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu ve volné přírodě

Navigace

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

Z-9-7-01p ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu
Z-9-7-03p uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu ve volné přírodě

   Pro většinu žáků s LMP je samostatná orientace v terénu náročná, proto je důležité práci s topografickými pomůckami a přístroji nejdříve nacvičovat a osvojovat společně. Později, podle individuálních schopností, mohou žáci s LMP v terénu pracovat samostatně, lépe je ovšem, pokud jsou zařazeni ve skupinách nebo dvojicích. Je zapotřebí spojit poznávací proces žáků s LMP s konkrétními činnostmi a praktickými dovednostmi. Při praktických činnostech a nácvicích řešení modelových situací je vždy nutné přihlédnout k mentální úrovni a individuálním zvláštnostem žáků a vhodnou motivací a způsobem vedení výuky předejít neadekvátním a nežádoucím reakcím na vzniklé situace.

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

- ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu

1. se orientuje v terénu s pomocí orientačních objektů (body, linie, plochy), plánů a map
2. určí světové strany pomocí přístrojů
3. použije prakticky plán nebo mapu a přístroje pro plánování tras a pohybu v terénu

- aplikuje v terénu praktické postupy při pozorování, zobrazování a hodnocení krajiny

1. rozliší konkrétní objekty, jevy a procesy ve sledované krajině
2. zobrazí pozorované objekty do jednoduchého náčrtu, do tištěné nebo elektronické mapy
3. porovná změny v pozorované krajině na základě vybraných historických a současných zdrojů informací
4. lokalizuje objekty v krajině do určitých příslušných kategorií (poloha, vzhled, znaky, funkce)
5. při popisu sledované krajiny se vyjádří správně odbornou geografickou terminologií

- uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině, uplatňuje v modelových situacích zásady bezpečného chování a jednání při mimořádných událostech

1. respektuje zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině
2. popíše fungování záchranného integrovaného systému za mimořádných situací
3. objasní vhodné chování v různých krizových modelových situacích za mimořádných událostí (živelní pohromy, například povodně, atmosférické poruchy, zemětřesení, sopečné výbuchy, sesuvy půdy, laviny)

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • uplatňovat v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu ve volné přírodě 
  • adekvátně jednat při nebezpečí živelné pohromy a ohrožení života
RVP ZV

Zpětná vazba

trekideal polardivvy - 26 leden 2024, 2:17

Embark on a transformative journey where you'll uncover your boundless potential, embark on a quest to make your wildest dreams come true, and triumph in every pursuit. fireboy and watergirl

Pohled byl zobrazen 2511x od 10 prosinec 2015 do 24 duben 2024