8.3 Podmínky vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními
Pro úspěšné vzdělávání těchto žáků je potřebné zabezpečit (případně umožnit):
- uplatňování principu diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu při organizaci činností a při stanovování obsahu, forem i metod výuky;
- všechna stanovená podpůrná opatření1) při vzdělávání žáků;
- při vzdělávání žáka, který nemůže vnímat řeč sluchem, jako součást podpůrných opatření vzdělávání v komunikačním systému, který odpovídá jeho potřebám a s jehož užíváním má zkušenost2);
- při vzdělávání žáka, který při komunikaci využívá prostředky alternativní nebo augmentativní komunikace, jako součást podpůrných opatření vzdělávání v komunikačním systému, který odpovídá jeho vzdělávacím potřebám3);
- v odůvodněných případech odlišnou délku vyučovacích hodin pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo dělení a spojování vyučovacích hodin4);
- pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona případné prodloužení základního vzdělávání na deset ročníků5);
- formativní hodnocení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami;
- spolupráci se zákonnými zástupci žáka, školskými poradenskými zařízeními a odbornými pracovníky školního poradenského pracoviště, v případě potřeby spolupráci s odborníky mimo oblast školství (zejména při tvorbě IVP);
- spolupráci s ostatními školami.
1) § 16 odst. 2 školského zákona.
2) § 16 odst. 7 školského zákona.
3) § 16 odst. 8 školského zákona.
4) § 26 odst. 1 školského zákona.
5) § 46 odst. 3 školského zákona.
Navigace
Odkaz na další podkapitoly
Poznámky k úpravám
Podkapitola zapracovává do svého textu možnosti poskytnutí podpůrných opatření upravujících podmínky pro vzdělávání žáků se SVP. Poskytuje i odkazy na části školského zákona, které stanovují další možnosti úprav podmínek vzdělávání. Tyto úpravy podmínek je případně možné popsat v rámci ŠVP.
ONLINE SETKÁNÍ: Metody výuky jako podpůrná opatření
Pohled byl zobrazen 5377x od 2 February 2016 do 13 August 2024