5.2.1 Vzdělávací obor - Matematika a její aplikace - Závislosti, vztahy, práce s daty 1. období 1. stupně
Závislosti, vztahy a práce s daty 1. období 1. stupně
žák
M-3-2-01 orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času
M-3-2-02 popisuje jednoduché závislosti z praktického života
M-3-2-03 doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
M-3-2-02p modeluje jednoduché situace podle pokynů a s využitím pomůcek
M-3-2-03p doplňuje jednoduché tabulky, schémata a posloupnosti čísel v oboru do 20
- zvládá orientaci v prostoru a používá výrazy vpravo, vlevo, pod, nad, před, za, nahoře, dole, vpředu, vzadu
- uplatňuje matematické znalosti při manipulaci s drobnými mincemi
Navigace
« O průvodci a úpravách (úvod) «
‹ Úpravy ŠVP‹
‹ Obsah RVP ZV ‹
« Matematika a její aplikace «
Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu
Žáci se učí orientovat se v tabulkách (nejrůznějších – tabulky součtů, násobků, převodů jednotek apod., avšak s menším počtem řádků a sloupců). Podle možností se postupně seznamují s jednotkami času, pracují s mincemi, příp. s bankovkami. V jednoduchých případech sledují závislosti a dokážou je slovně popsat (např. koupím více kusů zboží, zaplatím více, mám 20 rohlíků, když bude více dětí, dostane každý méně rohlíků). V jednoduchých případech pracují s časovými údaji, např. s jízdními řády (podle vlastní potřeby).
Indikátory očekávaných výstupů
Pro 1. období 1. stupně nejsou indikátory formulovány.
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
žák by měl
- používat výrazy pod, nad, před, za, nahoře, dole, vpředu, vzadu
- modelovat jednoduché situace podle pokynů a s využitím pomůcek
- doplňovat jednoduché tabulky, schémata a posloupnosti čísel v oboru do 10
- uplatňovat matematické znalosti při manipulaci s drobnými mincemi