5.6.4 Vzdělávací obor - Zeměpis - Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie

žák

Z-9-1-01 organizuje a přiměřeně hodnotí geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů
Z-9-1-02 používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii
Z-9-1-03 přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost, rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině
Z-9-1-04 vytváří a využívá osobní myšlenková (mentální) schémata a myšlenkové (mentální) mapy pro orientaci v konkrétních regionech, pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich, pro vytváření postojů k okolnímu světu

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

Z-9-1-02p rozumí základní geografické, topografické a kartografické terminologii
Z-9-1-04p získá osobní představu o prostředí, které nás obklopuje, umí ho popsat a určit jednoduché vazby, vyjádří, co mu prospívá a škodí

Navigace

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

Z-9-1-02p rozumí základní geografické, topografické a kartografické terminologii

   Lze doporučit vést žáky k osvojování pouze základních pojmů a termínů, nezahlcovat množstvím informací a dat, která žáci neumí samostatně zpracovat ani s nimi dále pracovat. Veškeré pojmy je třeba vždy spojit s názorem, konkrétní činností, obrázkem apod., u práce s daty a grafy pouze do té míry, aby se žáci dokázali orientovat. Nejlépe je začít pracovat společně a teprve potom individuálně zařadit samostatnou práci. Rovněž je třeba žáky průběžně kontrolovat, případné chyby ihned odstraňovat, aby si je žák nestihl zafixovat. U žáků s LMP lze očekávat obtíže při osvojování cizích slov a málo frekventovaných nebo odborných termínů, které je třeba dostatečně procvičit jak ústně, tak písemně, opakovat ve spojení s konkrétní činností (práce s textem).

Z-9-1-04p získá osobní představu o prostředí, které nás obklopuje, umí ho popsat a určit jednoduché vazby, vyjádří, co mu prospívá a škodí

   Je potřebné využívat mezipředmětové vztahy, vést žáky k uplatňování základních myšlenkových operací, uplatnit týmovou práci, vhodně volit otázky tak, aby žáky vedly k vyjadřování celými větami, otázky a pokyny zadávat jednoznačně. Důležité je poskytnout žákům čas a prostor k vyjádření vlastních myšlenek, vhodně korigovat a usměrňovat, motivovat žáky především pochvalou, povzbuzením, aby se nebáli své myšlenky prezentovat veřejně.

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

- organizuje a přiměřeně hodnotí geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů

1. rozpozná geografické informace
2. vybere a použije prakticky geografické informace obsažené v učebnicích, školních atlasech, v tištěných a elektronických mapách a v dalších informačních zdrojích
3. vyjádří svými slovy požadované geografické informace o vybraných lokalitách nebo jevech a procesech

- používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii

1. doplní ze zdrojů informací vybrané geografické, topografické a kartografické pojmy
2. vysvětlí základní geografické, topografické a kartografické pojmy

- přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost, rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině

1. rozliší vybrané významné geografické objekty, jevy a procesy v pozorované reálné nebo zobrazené krajině
2. vybere a použije vhodné tištěné nebo elektronické mapy pro lokalizaci a srovnávání geografických objektů a jevů
3. využije různé informační zdroje pro srovnání geografických objektů a jevů
4. objasní rozdíly a podobnosti geografických objektů a jevů
5. vysvětlí vlastními slovy na příkladech vybrané zákonitosti, souvislosti a podmíněnosti mezi objekty, jevy a procesy v pozorované krajině

- vytváří a využívá osobní myšlenková (mentální) schémata a myšlenkové (mentální) mapy pro orientaci v konkrétních regionech, pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich, pro vytváření postojů k okolnímu světu

1. vytvoří osobní jednoduchá myšlenková schémata pro orientaci v regionu
2. nakreslí mentální mapu oblíbených anebo rizikových míst v obci a okolí nebo mentální mapu s jiným obsahem
3. srovná vytvořenou mentální mapu s mapou nebo plánem stejného území
4. používá mentální mapu k vysvětlení lokalizace objektů, jevů a procesů a jejich vzájemných vazeb v prostorovém vnímání vybraného regionu

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • orientovat se na mapě podle barev, rozlišit vodstvo, horstvo, nížiny
  • orientovat se na mapě města podle významných bodů
RVP ZV

Zpětná vazba

sapna mathur - 04 duben 2024, 7:31

While some Ludhiana call girl see themselves as having reached the peak of the ladder, we believe that there is still much more we can improve upon to better satisfy YOU- our client. This belief keeps our erotic Call Girls in Ludhiana on the learning edge. Always listening to your reviews and testimonials. And using all that you tell us to make our next service offering a better one than the previous.

Ayesha Khan - 24 duben 2024, 7:47

There are a variety of different types of Escorts Near Hyatt Resigency Hotel Gurgaon, Gurgaon which are perfect for different occasions. The service is suitable for a range of occasions, including dinners, shopping, and even massages. It can be booked online as well. However, booking an escort in advance can save you from any unpleasant surprises. Also, it is essential to be sure that you're making an informed choice before hiring a nanny in that city.

1_rDb8SldjgraiQ-ubdPd7IA.jpg (107,7KB)
Pohled byl zobrazen 5138x od 10 prosinec 2015 do 2 květen 2024