5.6.4 Vzdělávací obor - Zeměpis - Přírodní obraz Země
Přírodní obraz Země
žák
Z-9-2-01 zhodnotí postavení Země ve vesmíru a srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy
Z-9-2-02 prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země, zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů
Z-9-2-03 rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost, rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu
Z-9-2-04 porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
Z-9-2-02p objasní důsledky pohybů Země
Z-9-2-04p ví o působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vlivu na přírodu a na lidskou společnost
Z-9-2-04p ví o působení přírodních vlivů na utváření zemského povrchu
Navigace
« O průvodci a úpravách (úvod) «
‹ Úpravy ŠVP‹
‹ Obsah RVP ZV ‹
« Člověk a příroda «
Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu
Z-9-2-02p objasní důsledky pohybů Země
V tomto tematickém celku je teorii zapotřebí spojovat bezprostředně s praxí – s pomocí modelů, obrázků apod. Doporučuje se využívat různé zdroje informací (internet, výukové programy). Obtíže u žáků s LMP mohou nastat při osvojování a zapamatování nových pojmů. Lze rovněž očekávat obtíže při logickém uvažování. Důraz je nutno klást na spojení abstraktních pojmů s praktickou činností, systematicky rozvíjet slovní zásobu a vyjadřovací schopnosti žáků s LMP.
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy |
Indikátory |
žák |
žák |
- zhodnotí postavení Země ve vesmíru a srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy |
1. popíše umístění Země ve sluneční soustavě a ve vesmíru |
- prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země, zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů |
1. objasní konkrétní důkaz tvaru planety Země podle určitých jevů nebo podle zjištění pomocí přístrojů |
- rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost, rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu |
1. přiřadí vybraný přírodní prvek k příslušné složce přírodní sféry |
- porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost |
1. rozliší síly, které utvářely a utvářejí zemský povrch |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
Očekávané výstupy nejsou v tomto tematickém celke pro tyto žáky formulovány.