5.6.4 Vzdělávací obor - Zeměpis - Regiony světa

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Regiony světa

žák

Z-9-3-01 rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa
Z-9-3-02 lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií, srovnává jejich postavení, rozvojová jádra a periferní zóny
Z-9-3-03 porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států
Z-9-3-04 zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

Z-9-3-02p vyhledá na mapách jednotlivé světadíly a oceány
Z-9-3-03p rozliší zásadní přírodní a společenské znaky světových regionů
Z-9-3-03p charakterizuje polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry vybraných světadílů, oceánů a vybraných států

Navigace

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

Z-9-3-02p vyhledá na mapách jednotlivé světadíly a oceány

   U žáků s LMP je nutno řešit problémy s prostorovou orientací a pravolevou orientací, opakovat a procvičit základní orientaci na mapě. Doporučuje se pracovat společně, využívat jak centrální nástěnnou mapu, tak atlasy, průběžná kontrola práce žáků s postupným zapojením všech žáků do výuky, možnost využití PC interaktivních programů, spojit proces poznávací s konkrétní činností.

Z-9-3-03p rozliší zásadní přírodní a společenské znaky světových regionů

   Doporučuje se redukovat množství faktografických informací, zaměřit se spíše na základní charakteristiky, pokud je to možné, navázat na znalosti a poznatky žáků. Pracovat s více zdroji informací (internet), mezipředmětové vztahy, opět spojit teorii s praktickou činností, rozvíjet slovní zásobu, učit žáky odlišovat podstatná fakta od nepodstatných.

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

- rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa

1. uvede příklady, ve kterých přírodní podmínky mají vliv na rozmístění regionů světa
2. objasní na příkladech, jak vybrané přírodní podmínky ovlivňují charakter regionů světa
3. interpretuje na příkladech, jak vybrané společenské podmínky a vztahy ovlivňují charakter regionů světa
4. vymezí pomocí vybraných přírodních nebo společenských kritérií regiony světa

- rozlišuje a lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií, srovnává jejich postavení, rozvojová jádra a periferní zóny

1. lokalizuje na základě zadaných přírodních a společenských charakteristik jednotlivé světadíly, oceány a velké oblasti (regiony) světa
2. vymezí ve světadílech a jejich oblastech (regionech) jejich rozvojová jádra a periferní zóny
3. vysvětlí svými slovy ve vybraných regionech světadílů jejich přírodní a společenské charakteristiky
4. srovná regiony světadílů podle vybraných přírodních, kulturních, společenských, hospodářských a politických kritérií

- porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných regionů světa a vybraných (modelových) států

1. lokalizuje geografickou polohu a rozlohu jednotlivých světadílů, oceánů a modelových států (regionů)
2. porovná vybrané modelové státy (regiony) světa podle přírodních, kulturních, společenských, hospodářských a politických hledisek

- zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich

1. vysvětlí svými slovy, jak se různé regiony světa vyvíjejí z hlediska přírodních charakteristik a procesů
2. odhadne, jaký dopad budou mít tyto změny na přírodní prostředí
3. vysvětlí na příkladech příčiny společenských změn v regionech světa v určitých časových horizontech
4. vyjmenuje, jaké dopady mají společenské změny na budoucí vývoj společenského prostředí

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

Očekávané výstupy nejsou v tomto tematickém celke pro tyto žáky formulovány.

RVP ZV

Zpětná vazba

trekideal polardivvy - 26 leden 2024, 2:10

By supporting the dreams and aspirations of our energetic youth, we might uncover the possibility of a world that is changed. moto x3m

Laydi Jay - 22 březen 2024, 9:14

word games are games that is not difficult. But it's not easy either, It's better when you play it with your friend. You'll see an incredible level of word search. Puzzles will be solved twice as fast as usual that is not difficult wordle unlimited

su xeko - 03 duben 2024, 10:18

I commend your article on trap the cat. I have gained a more comprehensive comprehension of the subject matter, and I value the article's meticulousness. In the future, I aspire to peruse a greater volume of your literary works. 

Pohled byl zobrazen 4370x od 10 prosinec 2015 do 16 duben 2024