Virtuální hospitace - MATEMATIKA - Rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník, kružnice)
Občanské sdružení VV21 realizuje projekt Zvýšení dostupnosti DVPP ve SČ kraji pomocí moderních technologií, reg. č.: CZ.1.07/1.3.04/04.0004, který je financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Globální cíl projektu vychází z prioritní osy č. 1, která je zaměřena na rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání, což se neobejde bez zvyšování profesních kompetencí pedagogických pracovníků a bez zvýšení jejich motivace k dalšímu vzdělávání.
V pohledu najdete fotorafie, materiály a odkazy vztahující se k dané virtuální hospitaci.
Virtuální hospitace - Matematika 5.ročník - Rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník, kružnice)
Datum natáčení: 7. prosince 2012
Místo natáčení: ZŠ Velvary
Vyučující: Mgr. Šárka Hrbková
Ročník: pátý
Web školy: http://www.zsvelvary.cz/
CÍL HODINY
Praktické využití pojmů z geometrie (rovinné útvary), skupinová práce.
VIDEO
Podívejte se na virtuální hospitaci z matematiky v 5. ročníku.
Videozáznam >>ZDE<<.
Evaluace - vyučující:
Cílem hodiny bylo, aby v závěru hodiny žáci při skupinové práci využili správné pojmologie tak, aby se obrázek složený z geometrických tvarů co nejvíce shodoval s předlohou.
Žáci předlohu neviděli, bylo žádoucí, aby „informátor“ předával co nejpřesnější informace.
Hodina neprobíhala zcela podle představ vyučujícího. Zpětně vnímá zařazení kontroly úkolu z předcházejícího dne za velké zdržení a tím nedodržení plánu činností na tuto hodinu. Na druhou stranu považuje zopakování a objasnění některých prvků vzdělávacího obsahu za velmi podstatné.
Kladně je vyučující hodnocena práce s tabulkou, kde dochází k rychlé zpětné vazbě. Přes velkou časovou tíseň byla na závěr hodiny zařazena skupinová práce a vyučující byla velmi mile překvapena, že děti úkol zvládly.
Z pohledu vyučující se hodina celkově povedla, stanovený cíl se podařilo splnit částečně, v této konkrétní hodině nebyla podrobněji zhodnocena práce informátora a práce skupiny s informací. Jen by vyučující příště volila trochu jinou strukturu hodiny, aby se nedostala do časové tísně.
Analýza hodiny
VIR_analyza_hodiny_M_5_Hrbkova_vf.pdf
Didaktická analýza hodiny
DISKUZE K HODINĚ
ON-LINE DISKUZE: 4. 2. od 17:00
Ke zhlédnuté hodině jste mohli diskutovat
- s vyučující této hodiny Mgr. Šárkou Hrbkovou,
- a s Doc. RNDr. Naďou Vondrovou (Stehlíkovou), Ph.D. z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity v Praze