Virtuální hospitace - MATEMATIKA a ANGLICKÝ JAZYK - Římské číslice a porovnávání zvířátek
Občanské sdružení VV21 realizuje projekt Zvýšení dostupnosti DVPP ve SČ kraji pomocí moderních technologií, reg. č.: CZ.1.07/1.3.04/04.0004, který je financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Globální cíl projektu vychází z prioritní osy č. 1, která je zaměřena na rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání, což se neobejde bez zvyšování profesních kompetencí pedagogických pracovníků a bez zvýšení jejich motivace k dalšímu vzdělávání.
V pohledu najdete fotorafie, materiály a odkazy vztahující se k dané virtuální hospitaci.
Virtuální hospitace - Matematika a Anglický jazyk 3. a 4.ročník - Římské číslice a porovnávání zvířátek
Datum natáčení: 30. ledna 2013
Místo natáčení: ZŠ a MŠ Senomaty
Vyučující: Mgr. Bc. Miroslav Halló a Mgr. Lucie Krobová
Ročník: třetí a čtvrtý
Web školy: http://www.zssenomaty.cz
CÍL HODINY
Procvičit římské číslice, naučit žáky vyjadřovat matematické vztahy v angličtině.
Záznam hodiny
VIDEO
Podívejte se na virtuální hospitaci z matematiky a anglického jazyka v malotřídní škole ve 3. a 4. ročníku.
Videozáznam také >>ZDE<<.
Evaluace - vyučujících:
Hodina byla rozdělena na dvě části. Obsahem první – matematické – bylo téma římské číslice, druhé části – vedené v angličtině – zvířátka dědy Lesoně. Vzdělávací obsah matematiky byl pro žáky nový, se zvířátky se už setkali.
V první části měli žáci trochu problém s pochopením pexes římských číslic (pomůcka). Nepochopili hned, co je od nich vyžadováno. V praktické části, při práci v pracovních sešitech, bylo méně času na možnost kontroly práce žáků.
V anglické části si žáci procvičili slovíčka, ty už znají celkem dobře. Příklady, které v této části žáci počítali, byly obtížnější pro třeťáky, kteří to nemají až tolik zažité. Přesto žáci většinu příkladů zvládli a úspěšně je vyřešili.
V rámci hodiny se nepodařilo zvládnout vše, co bylo plánováno. Záměrem bylo např. i procvičování pomocí PC programů u žáků, kteří budou se svojí prací hotovi dříve, ale na to už čas nevyšel. Hlavní cíl hodiny byl z pohledu vyučujících splněn, hodina se celkově líbila.
Hodina nebyla před natáčením nijak připravena.
Děti měly na konci hodiny na pracovní listy vyhodnotit pomocí jednoho smajlíku, jak se jim hodina líbila, a pomocí druhého, jak pochopily učivo. Tím, že paní učitelka nechala pracovní listy sebrat, mi vyfoukla vítr z plachet a tímto způsobem jsem již hodnotit hodinu nemohl.
Vzhledem k tomu, že se natáčení hodiny protáhlo víc, než běžná hodina, byly některé děti ke konci unavené (krásně demonstruje Anetka v první lavici).
Analýza hodiny
VIR_analyza_hodiny_MAj_34_Hallo_Krobova_v2.pdf
Didaktická analýza hodiny
Záznam on-line diskuze
Prezentace didaktika pro on-line diskuzi
VV21_VIR_prezentace_MAJ_34R_vf.pdf
Didaktická analýza hodiny
DISKUZE K HODINĚ
ON-LINE DISKUZE: 19. 2. od 17:00
Ke zhlédnuté hodině můžete diskutovat
- s vyučující této hodiny Mgr. Bc. Miroslavem Halló, Mgr. Lucií Krobovou,
- a s doc. RNDr. Darinou Jirotkovou, Ph.D. z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity v Praze