5.1.1 Vzdělávací obor - Český jazyk a literatura - Literární výchova 1. období 1. stupně

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Literární výchova 1. období 1. stupně

žák

ČJL-3-3-01 čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku
ČJL-3-3-02 vyjadřuje své pocity z přečteného textu
ČJL-3-3-03 rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění
ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

ČJL-3-3-01p pamatuje si a reprodukuje jednoduché říkanky a dětské básně
ČJL-3-3-02p reprodukuje krátký text podle otázek a ilustrací
        -          při poslechu pohádek a krátkých příběhů udržuje pozornost

Indikátory očekávaných výstupů

Pro 1. období 1. stupně nejsou indikátory formulovány.

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

   V 1. období se výstupy zaměřují na nácvik poslechu pohádek a krátkých příběhů a udržení pozornosti. Je dobré, pokud má učitel ve třídě žáka s LMP, aby i při čtení pohádek četl po kratších úsecích a po nich se ptal všech žáků, o čem se četlo. Dá tím možnost žákovi s LMP, který má problémy dlouhodobě udržet pozornost, aby si odpočinul. Reprodukce jednoduchých říkadel a dětských básní je možné u žáka s LMP doprovázet i názornými pohyby, dobré je spolupracovat v tomto období s logopedem a dítěti zadávat a učit se s ním říkadla procvičující konkrétní vyvozované hlásky. Po dlouhodobě opakovaném nácviku je žák schopen reprodukovat velmi jednoduše text podle obrázků a otázek kladených učitelem.

Očekávané výstupy v RVP ZŠS (Čtení)

žák by měl

 

  • orientovat se na stránce i řádku
  • chápat obsah krátkých vět doplněných obrázkem

 

RVP ZV
Pohled byl zobrazen 6949x od 28 listopad 2015 do 28 březen 2024