5.1.2 Vzdělávací obor - Cizí jazyk - Psaní 2. období 1. stupně

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Psaní 2. období 1. stupně

žák

CJ-5-4-01 napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
CJ-5-4-02 vyplní osobní údaje do formuláře

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák
- je seznámen s grafickou podobou cizího jazyka

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

   Při nácviku psaní je nutné se žákem s LMP pracovat systematicky, úkoly musí být přiměřené a jasně strukturované. Je nutné správně nastavit obtížnost úkolů a umožnit žákovi zažít úspěch. Snahou učitele by mělo být předejít chybovosti žáka s LMP. Pokud k chybě dojde, je tolerována jako prostředek k dalšímu zlepšení.
   Psaní rozvíjí psychomotorické schopnosti, jemnou motoriku a pohybovou koordinaci. Žáci se učí psát písmena, slabiky, slova, jednoduché věty či číslice podle nápovědy, nejdříve opisují psací písmo, pak přepisují jednoduchý a krátký tištěný text. Žáci se učí základním hygienickým návykům při psaní.
   Žáci s LMP získají sebevědomí a dosáhnou úspěchu při psaní snadněji, mají-li k dispozici při psaní či kreslení počítač. Klíčové je využití obrazového materiálu, názorných pomůcek a již výše uvedeného ICT vybavení.
   Zatímco na 1. stupni ZŠ se klade důraz na rozvoj mluvení a poslechu, na 2. stupni již u žáků s LMP očekáváme samostatnější písemnou produkci, tj. v případě žáků s LMP např. vyplnění jednoduchého dotazníku s podporou druhé osoby. Očekávané výstupy vychází z praktického užívání cizího jazyka. Výkony jednotlivých žáků se mohou lišit v závislosti na povaze LMP.

Učivo navrhované v rámci 1. stupně:

  • jednoduchá sdělení - pozdravy, poděkování, představování, přivítání, souhlas a nesouhlas 
  • slovní zásoba k tematickým okruhům – barvy, čísla, rodina, škola, jídlo a nápoje, zvířata, části těla

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy - 2. období 1. stupně  Indikátory
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života 1. napíše jednoduchá slovní spojení a věty, ve kterých se představí, uvede svůj věk, kde bydlí, co dělá, vlastní, umí, má rád/nerad
2. napíše jednoduchá slovní spojení a věty, ve kterých představí členy své rodiny, kamarády a spolužáky, uvede jejich věk, kde bydlí, co dělají, vlastní, umí, mají rádi/neradi
3. sestaví s použitím slov, jednoduchých slovních spojení a vět krátký pozdrav, dotaz či vzkaz, ve kterém sdělí konkrétní informace nebo se na ně zeptá (např. jak se má, kde je, co dělá, vlastní a umí, zda souhlasí, či nesouhlasí) za použití základních zdvořilostních obratů (např. oslovení, pozdrav, rozloučení, poděkování)
- vyplní osobní údaje do formuláře 1. doplní informace číselné i nečíselné povahy (např. číslice, slova, slovní spojení), které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností, které běžně vykonává

Očekávané výstupy v RVP ZŠS (Řečová výchova v rodném jazyce)

Pozn.: tito žáci se neučí cizí jazyky, ale rozvíjejí své řečové schopnosti v mateřském jazyce:

žák by měl

  • reprodukovat krátké texty podle jednoduché osnovy
  • vyprávět zhlédnutý filmový nebo divadelní příběh podle návodných otázek
  • vyprávět jednoduchý příběh podle obrázku
  • popsat osoby, předměty podle reálu nebo vyobrazení za pomoci doprovodných otázek
  • domluvit se v běžných situacích
  • zvládat slovní formy společenského styku – pozdrav, prosba, poděkování
  • dramatizovat jednoduchý krátký příběh z oblasti, která je žákům blízká

 

 

 

RVP ZV
Pohled byl zobrazen 3976x od 29 listopad 2015 do 18 duben 2024