5.5.1 Vzdělávací obor - Dějepis - Rozdělený a integrující se svět
Rozdělený a integrující se svět
žák
D-9-8-01 vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa; uvede příklady střetávání obou bloků
D-9-8-02 vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce
D-9-8-03 posoudí postavení rozvojových zemí
D-9-8-04 prokáže základní orientaci v problémech současného světa
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
D-9-8-01p, D-9-8-02p popíše průběh a důsledky 2. světové války a politický a hospodářský vývoj v poválečné Evropě
D-9-8-04p chápe význam událostí v roce 1989 a vítězství demokracie v naší vlasti
Navigace
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy |
Indikátory |
žák |
žák |
- vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa; uvede příklady střetávání obou bloků |
1. uvede důvody masové politické a společenské radikalizace obyvatelstva ve střední a východní Evropě v období po druhé světové válce |
- vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce |
1. uvede základní důvody, znaky a projevy euroatlantické vojenské a hospodářské spolupráce |
- posoudí postavení rozvojových zemí |
1. objasní pojem rozvojová (hospodářsky méně vyspělá) země |
- prokáže základní orientaci v problémech současného světa |
1. uvede příklady politických, hospodářských, společenských a environmentálních problémů současného světa na globální, kontinentální a regionální úrovni |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
žák by měl
- vědět o význačných osobnostech našich dějin
- mít představu o významných historických událostech v naší zemi