5.5.2 Vzdělávací obor - Výchova k občanství - Mezinárodní vztahy, globální svět

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Mezinárodní vztahy, globální svět

žák

VO-9-5-01 popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů, uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování
VO-9-5-02 uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění a popíše výhody spolupráce mezi státy, včetně zajišťování obrany státu a účasti v zahraničních misích
VO-9-5-03 uvede příklady některých projevů globalizace, porovná jejich klady a zápory
VO-9-5-04 uvede některé globální problémy současnosti, vyjádří na ně svůj osobní názor a popíše jejich hlavní příčiny i možné důsledky pro život lidstva
VO-9-5-05 objasní souvislosti globálních a lokálních problémů, uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni – v obci, regionu
VO-9-5-06 uvede příklady mezinárodního terorismu a zaujme vlastní postoj ke způsobům jeho potírání, objasní roli ozbrojených sil ČR při zajišťování obrany státu a při řešení krizí nevojenského charakteru

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

VO-9-5-01p ví o právech občanů ČR v rámci EU a způsobech jejich uplatňování
VO-9-5-01p, VO-9-5-02p uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má ČR vztah, a ví o výhodách spolupráce mezi státy
VO-9-5-06p uvede příklady mezinárodního terorismu

Navigace

Poznámky k úpravám očekávaných výstupů a vzdělávacího obsahu

Doporučení pro vzdělávání žáků s LMP

   Pro žáky s LMP tento tematický okruh představuje velmi obtížnou, vzdálenou a nekonkrétní oblast, která je pro ně složitěji uchopitelná. Podstatné je proto témata konkretizovat a vztahovat k životu žáků. Názory a postoje žáků jsou silně utvářeny rodinou a nekritickým sledováním médií, vhodné je proto zaměřit se na konkrétní pozitiva a negativa globálního světa (např. nakupování, cestování). Doporučená témata: evropská integrace, mezinárodní spolupráce, globalizace.

Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

 - popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů, uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování

1. uvede příklady svobody pohybu osob, zboží, práce, kapitálu v EU
2. uvede příklady situací, ve kterých může občan EU uplatňovat svá práva

 - uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění a popíše výhody spolupráce mezi státy, včetně zajišťování obrany státu a účasti v zahraničních misích

1. uvede významné mezinárodní organizace, jichž je ČR členem
2. vysvětlí, proč jsou mezinárodní organizace a společenství důležité
3. objasní rozdíly mezi OSN, EU a NATO
4. popíše mezinárodní spolupráci při zajišťování obrany a bezpečnosti státu a uvede příklady zahraničních misí Armády ČR

 - uvede některé globální problémy současnosti, vyjádří na ně svůj osobní názor a popíše jejich hlavní příčiny i možné důsledky pro život lidstva

1. popíše některé globální problémy
2. zformuluje osobní názor na některé globální problémy
3. diskutuje o hlavních příčinách a možných důsledcích globálních problémů

 - objasní souvislosti globálních a lokálních problémů, uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni – v obci, regionu

1. popíše, jak se některé globální problémy projevují v jeho okolí
2. diskutuje o možnostech řešení globálních problémů na lokální úrovni

 - uvede příklady mezinárodního terorismu a zaujme vlastní postoj ke způsobům jeho potírání, objasní roli ozbrojených sil ČR při zajišťování obrany státu a při řešení krizí nevojenského charakteru

1. uvede příklady mezinárodního terorismu
2. diskutuje o možnostech boje proti terorismu
3. uvede situace, ve kterých se Armáda ČR podílí na národní a mezinárodní obraně
4. vyhledá informace o řešení krizí nevojenského charakteru na národní a mezinárodní úrovni a vysvětlí úlohu Armády ČR

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • být seznámen s právy občanů ČR v rámci EU
RVP ZV

Zpětná vazba

Jumlouha Ponbas - 23 leden 2024, 7:57

diskutuje o hlavních příčinách a možných důsledcích globálních problémů

 

geometry dash subzero

 

Pohled byl zobrazen 4227x od 3 prosinec 2015 do 29 březen 2024