5.6.1 Vzdělávací obor - Fyzika - Zvukové děje

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Zvukové děje

žák

F-9-5-01 rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku
F-9-5-02 posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

F-9-5-01p rozpozná zdroje zvuku, jeho šíření a odraz
F-9-5-02p posoudí vliv nadměrného hluku na životní prostředí a zdraví člověka

Navigace

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

- rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku

1. uvede příklady zdrojů zvuku z prostředí, ve kterém žije
2. na konkrétním příkladu předvede a vysvětlí vznik zvuku
3. vyhledá v tabulkách a vzájemně porovná rychlost šíření zvuku v různých prostředích

- posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí

1. uvede příklady prostředí s nadměrným hlukem, resp. příklady zdrojů nadměrného hluku
2. popíše negativní vlivy nadměrného působení hluku na lidský organismus a navrhne ochranné prostředky, jež se mohou používat pro snížení či odstranění uvedených vlivů
3. uvede příklady, jak se v praxi provádí snižování nadměrné hladiny hluku v prostředí

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

žák by měl

  • rozeznat zdroje zvuku 
  • vědět o vlivu nadměrného hluku na životní prostředí a zdraví člověka
RVP ZV
Pohled byl zobrazen 2488x od 9 prosinec 2015 do 26 duben 2024