5.6.4 Vzdělávací obor - Zeměpis - Životní prostředí
Životní prostředí
žák
Z-9-5-01 porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, rozlišuje na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin
Z-9-5-02 uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků, prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů)
Z-9-5-03 uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních a společenských vlivů na životní prostředí
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
Z-9-5-01p umí pojmenovat různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, rozliší na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin
Z-9-5-02p zná příklady přírodních a kulturních krajinných složek
Z-9-5-03p uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních a společenských vlivů na životní prostředí
Navigace
« O průvodci a úpravách (úvod) «
‹ Úpravy ŠVP‹
‹ Obsah RVP ZV ‹
« Člověk a příroda «
Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP
Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP k MDÚ Z–9–5–02p.pdf
Indikátory očekávaných výstupů
Očekávané výstupy |
Indikátory |
žák |
žák |
- porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, rozlišuje na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin |
1. vyjmenuje specifické znaky a funkce pozorované krajiny |
- uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků, prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů) |
1. ilustruje na konkrétních příkladech přírodní a kulturní složky a prvky krajiny v místním regionu |
- uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních a společenských vlivů na životní prostředí |
1. reprodukuje příklady důsledků nežádoucích změn přírodního prostředí na lidské činnosti |
Očekávané výstupy v RVP ZŠS
Očekávané výstupy nejsou v tomto tematickém celke pro tyto žáky formulovány.