5.6.4 Vzdělávací obor - Zeměpis - Životní prostředí

od Průvodce upraveným RVP ZV

                                                                                                                                                                  
Úrovně očekávaných výstupů
                                                                                                                                                                  
 

Životní prostředí

žák

Z-9-5-01 porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, rozlišuje na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin
Z-9-5-02 uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků, prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů)
Z-9-5-03 uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních a společenských vlivů na životní prostředí

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:

žák

Z-9-5-01p umí pojmenovat různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, rozliší na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin
Z-9-5-02p zná příklady přírodních a kulturních krajinných složek
Z-9-5-03p uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních a společenských vlivů na životní prostředí

Navigace

Příklad výukové aktivity pro žáky s LMP

Indikátory očekávaných výstupů

Očekávané výstupy

Indikátory

žák

žák

- porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, rozlišuje na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin

1. vyjmenuje specifické znaky a funkce pozorované krajiny
2. ilustruje na příkladech vzhled a znaky krajin z hlediska působení lidských činností

- uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků, prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů)

1. ilustruje na konkrétních příkladech přírodní a kulturní složky a prvky krajiny v místním regionu
2. objasní, jak lidé působí na jednotlivé přírodní složky Země, na rozmanitost přírody (biodiverzitu)
3. vyhledá na mapě světa hlavní přírodní krajiny (biomy)
4. reprodukuje příklady vlivu lidských faktorů na změny v biomech
5. interpretuje příklady negativního působení lidských aktivit na životní prostředí

- uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních a společenských vlivů na životní prostředí

1. reprodukuje příklady důsledků nežádoucích změn přírodního prostředí na lidské činnosti
2. vysvětlí na příkladech dopady hospodářských aktivit na krajinu, přímých i nepřímých
3. popíše princip skleníkového efektu, problematiku globálního oteplování a úbytku ozonové vrstvy
4. vysvětlí s uvedením příkladů, co je to přírodní riziko a jak mu předcházet nebo jej snížit
5. objasní na příkladech zásady správného chování a postupů v prostředí (horské, pouštní, polární aj.), kde mu jde o přežití a hrozí mu přírodní rizika, případně živelní pohromy
6. vysvětlí na příkladech principy ochrany přírody a udržitelného života

 

Očekávané výstupy v RVP ZŠS

Očekávané výstupy nejsou v tomto tematickém celke pro tyto žáky formulovány.

RVP ZV

Zpětná vazba

trekideal polardivvy - 08 leden 2024, 3:08

This is really very useful information

capybara clicker

Dosan Nam - 25 leden 2024, 7:46

Žák uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvkůprostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů).  word search

Pohled byl zobrazen 3133x od 10 prosinec 2015 do 20 duben 2024