Metodická podpora pro učitele
od Vzdělávání žáků se sluchovým postižením
1. A. Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – čestina jako druhý jazyk
Elektronická publikace, část I.
- Úvod
- 1 Jazykové vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Andrea Hudáková - 2 Jazykové vzdělávání žáků se sluchovým postižením dle preferovaného jazyka
Anna Cíchová Hronová – Pavlína Marešová - 3 Jazykové vzdělávání neslyšících dětí v předškolním věku
Veronika Zemánková - 4 Jazykové vzdělávání neslyšících žáků v mladším školním věku
Veronika Zemánková – Anna Cíchová Hronová - 5 Společný evropský referenční rámec pro jazyky a jeho vztah k problematice jazykového vzdělávání neslyšících žáků
Jan Andrejsek - 6 Jazykové kompetence v češtině v naukových předmětech ve vzdělávání neslyšících žáků
Marie Komorná- 6.1 Čeština v rámci výuky naukových předmětů u neslyšících žáků
- 6.2 Podpora v rámci výuky naukových předmětů u neslyšících žáků
- 6.3 Práce s textem v naukových předmětech
- 6.4 Vybrané metody rozvoje jazykových, resp. gramotnostních (čtenářských a pisatelských) kompetencí žáka v psaném českém jazyce v naukových předmětech
- 6.5 Hodnocení neslyšících žáků v naukových předmětech
- 6.6 Závěr
- 7 Spolupráce slyšících a neslyšících pedagogů ve výuce češtiny neslyšících žáků
Lucie Štefková – Radka Zbořilová - 8 Učební materiály pro výuku češtiny jako cizího jazyka u žáků se sluchovým postižením
Žofie Nedbalová - Literatura
Publikace vznikla na základě odborné spolupráce Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Asociace neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel (ASNEP). Tým pracovníků sestavil a odborné práce na publikaci garantoval Mgr. Petr Vysuček.
Recenzovaly:
prof. PhDr. Alena Macurová, CSc.
doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D.
Editorské práce:
Anna Cíchová Hronová, Radka Zbořilová
Grafická úprava:
Hedvika Marešová
(grafička se v rámci tvorby el. prostředí nepodílela na sazbě a grafické řešení publikace upravovala v souladu s technickými možnostmi digifolia)
Řešitelé úkolu NÚV „Vzdělávání žáků se sluchovým postižením v předškolním, základním a středním vzdělávání“:
Marek Drahovzal, Lenka Perglová, Jitka Tůmová, Renata Votavová
Vydal: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2018.
ISBN 978-80-7481-207-1
Pohled byl zobrazen 10273x od 14 March 2018 do 13 August 2024