Oblast českého jazyka
- pracovat s kompenzačními pomůckami v běžné hodině – čtecí okénko, záložka, mačkadlo k rozlišení tvrdých a měkkých slabik, vizualizované přehledy gramatiky a portfolia, a to i při ověřování vědomostí;
- místo diktátů preferovat doplňovací cvičení;
- v písemném projevu zohlednit výskyt specifických chyb typických pro toho kterého konkrétního žáka/studenta;
- předkládat ke čtení texty s odpovídající náročností;
- poskytovat delší čas na zvládnutí povinné četby, dle potřeby zúžit její objem;
- povolit využívat audioknihy;
- u těžkých poruch nenutit číst nahlas před třídou;
- v případě potřeby pro psaní esejí, slohových prací a jiných delších textů využívat převod hlasu na řeč, např. aplikaci Dragon Dictation nebo Georgeś VoiceNote – umožňuje nahrát uživatelův hlas a následně ho přeformátovat do textové podoby.
Navigace
Kapitoly specifik:
Pohled byl zobrazen 2550x od 28 březen 2017 do 20 duben 2024