Oblast matematiky
- práci zadávat v menších, jasně strukturovaných celcích;
- poskytnout dopomoc prvního kroku ze strany učitele – dodání jistoty při samostatné práci;
- u samostatné písemné práce hodnotit nejen výsledky, ale především postupy a dílčí kroky;
- pracovat v zadaných příkladech s nižšími čísly na rozdíl od spolužáků bez obtíží;
- nehodnotit chyby, které prokazatelně vyplývají z nesoustředěnosti;
- podporovat práci s názorem, s přehledy násobení, dělení aj.
- pracovat s kompenzačními pomůckami namísto prstů – počítadla klasická, miskové počítadlo, ale i odpočítávání na jiném názorném materiálu – a to i při prověrkách;
- především propojovat verbální výklad s názorem;
- upozorňovat na změnu algoritmu při práci
- umožnit práci s kalkulačkou;
- umožnit práci dle názorného postupu u vzorově zpracovaných příkladů, a to i při prověrkách;
- při prověrkách, při nichž požadujeme zapisovat pouhé výsledy, poskytnout těmto žákům příklady vizualizované;
- povolit pracovat s pomocným papírem na poznámky a výpočty i při kontrolních pracích;
- slovních úloh pomoci se zorientovat v zadání úlohy; ideálně zadávat takové úlohy, u nichž lze vycházet z běžných denních situací, které jsou žákovi známé z praxe;
- zohlednit případnou neschopnost konstruktivního uvažování, které negativně ovlivňuje zvládání geometrie, pochopení postupů při rýsování i vlastním provedení.
Navigace
Kapitoly specifik:
Pohled byl zobrazen 2300x od 28 březen 2017 do 25 duben 2024