Citlivý přístup k individualitě žákyň a žáků
od Gender
Pohled ukáže několik doporučení, jak vést výuku s ohledem k individuálním předpokladů, zájmům a rodícím se potřebám dětí, žákyň a žáků škol.
Metodická podpora k genderově citlivé výuce a výuce citlivé k osobnosti žáka/žákyně
- Co o tobě víme
- Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání
- OrgPad jako nástroj k individualizaci ve výuce a v přístupu k dětem
- OrgPad ve výuce na prvním stupni ZŠ
- Práce v Microsoft Teams v 5. třídě ZŠ
- Povídání o vánočních tradicích v angličtině s využitím ozobotů
- Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni
- Využití termokamer na 1. stupni ZŠ
- Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)
- Humor a covid-19
Úkol je řešen na základě zadání v prioritách a postupech MŠMT pro prosazení genderové rovnosti:
Zavést cílená opatření zaměřená na žáky a žákyně základních, středních i vysokých škol, která budou prohlubovat jejich individuální schopnosti a zájmy bez ohledu na společenské stereotypy o rolích žen a mužů.
Indikátor výstupu: Počet a popis cílených opatření zaměřených na žáky a žákyně základních, středních i vysokých škol.
Webináře
Čtvrtek 7. 11. 2019, 20:00
Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce - komu je příručka určena a jak s ní pracovat?
Digifolio ZDE
Cílem setkání je seznámit účastnice a účastníky s nově vzniklou metodickou příručkou Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce.
Společně si představíme:
- okolnosti vzniku příručky, důležitost sdílení vlastních zkušeností, praktické ověření a přenositelnost
- základní principy genderově citlivého vzdělávání
- zahraniční inspirace, které pomáhají při zavádění rovnosti do škol.
- obsah příručky, její členění a tipy, jak s ní pracovat
RVP audio/video
Středa 27. 11. 2019, 20:00
Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce - sdílení zkušeností s jednotlivými metodami z příručky II
Digifolio ZDE
Cíle setkání:
Cílem setkání je podrobněji představit nově vzniklou metodickou příručku Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání. Navážeme na první setkání, ve kterém jsme si představili okolnosti vzniku příručky, základní principy genderově citlivého vzdělávání, o které se příručka opírá, a její stručný obsah. Ve druhém setkání se podrobněji seznámíme s některými metodami z příručky, ukážeme, jak jsme je ověřovali a jaké jsme s nimi měli zkušenosti v naší vlastní pedagogické praxi a nastíníme, v čem mohou být přínosné i vám. Při výběru metod budeme vycházet z hlavních témat, které příručka nabízí:
1. Jak jako učitelé a učitelky přemýšlíme o dětech
2. Jaké učební obsahy dětem nabízíme
3. Jak komunikujeme s dětmi
4. Jak děti komunikují mezi sebou