Oblast českého jazyka
- pracovat s kompenzačními pomůckami v běžné hodině – čtecí okénko, záložka, mačkadlo k rozlišení tvrdých a měkkých slabik, vizualizované přehledy gramatiky a portfolia, a to i při ověřování vědomostí;
 - místo diktátů preferovat doplňovací cvičení;
 - v písemném projevu zohlednit výskyt specifických chyb typických pro toho kterého konkrétního žáka/studenta;
 - předkládat ke čtení texty s odpovídající náročností;
 - poskytovat delší čas na zvládnutí povinné četby, dle potřeby zúžit její objem;
 - povolit využívat audioknihy;
 - u těžkých poruch nenutit číst nahlas před třídou;
 - v případě potřeby pro psaní esejí, slohových prací a jiných delších textů využívat převod hlasu na řeč, např. aplikaci Dragon Dictation nebo Georgeś VoiceNote – umožňuje nahrát uživatelův hlas a následně ho přeformátovat do textové podoby.
 
Navigace
Kapitoly specifik:
Pohled byl zobrazen 2660x od 28 March 2017 do 13 August 2024
                    