Škola na dotek v Královéhradeckém kraji
Stručný obsah projektu
Projekt byl zaměřen na rozvoj a zkvalitnění kompetencí pedagogů a vedoucích pracovníků partnerů v Královéhradeckém kraji při integraci ICT do výuky. Projekt svou podstatou, obsahem klíčových aktivit a celkovým pojetím výrazně přispěl k využívám nových moderních dotykových zařízení (notebooků) ve výuce. Projektem byla oslovena cílová skupina vedoucích pracovníků a pedagogických zaměstnanců, kteří se do projektu zapojili prostřednictvím jednotlivých aktivit.
Během realizace projektu se ukázalo jako nejdůležitější nastavení předávání informací od žadatele k partnerským školám. Vzhledem k velkému počtu malých škol, které nemají vlastní účetní nebo ekonomy, bylo zcela zásadní od počátku dbát na důsledné dodržování všech pravidel z Příručky pro příjemce.
Protože jsme si byli vědomi tohoto rizika, tak na úvod realizace projektu byla v září 2014 provedena informační schůzka pro ředitele škol a ekonomy. Na tuto schůzku potom navázala úvodní konference a před ukončením projektu byla provedena závěrečná konference. Kromě přímého předání informací a pokynů na těchto akcích bylo pro zvládnutí organizace a koordinace jednotlivých aktivit v projektu vydávalo vedení projektu pravidelně Informační listy pro příjemce. V těchto listech byly pokyny a informace především z ekonomické oblasti a z oblasti veřejných zakázek.
Na konci roku 2014 a počátkem roku 2015 probíhaly veřejné zakázky na nákup dotykových zařízení. Problematice veřejných zakázek jsme věnovali velkou pozornost, tak aby všechny veřejné zakázky byly poskytovatelem (MŠMT) zkontrolovány a odsouhlaseny.
V březnu začala školení jednotlivých aktivit. Bylo naší snahou školení organizovat na co nejvíce místech, co nejblíže jednotlivým školám. Školení proběhla z našeho pohledu úspěšně a účastníci v drtivé většině pozitivně hodnotili jejich organizaci a přínos. Jako další pozitivní skutečnost se projevilo umožnění prodloužení projektu do konce září 2015, neboť to znamenalo větší časový prostor pro všechny aktivity a bezesporu to přispělo k úspěšnému završení projektu.
Vlastní projekt obsahoval sedm klíčových aktivit, z nichž první a poslední byla především určena pro vedoucí pracovníky, ostatních se účastnili pedagogové zapojených partnerských škol.
- V KA 1 byla provedena úvodní konference, kde byli vedoucí pracovníci školeni v oblastech veřejných zakázek a současných trendů v ICT.
- V KA 2 byl vytvořen tým mentorů složený z odborníků, kteří pedagogům partnerských škol poskytovali konzultace a technickou pomoc prostřednictvím telefonu, portálu www.skolykhk.cz, ale většinou to bylo osobní komunikací u příjemce nebo u partnera, kdy byly využívány i dvě mobilní učebny zřízené ke školení pedagogických pracovníků. Mentoři budou poskytovat konzultace i po ukončení projektu.
- V KA 3 byli proškoleni metodici ICT škol, kteří následně poskytovali podporu pedagogům a budou ji poskytovat i po ukončení realizace projektu.
- KA 4 byla zaměřená na - ICT co už máme - kde si pedagogové osvěžili a i prohloubili své znalosti a dovednosti s využíváním dosud využívaného SW vybavení partnerských škol.
- KA 5 byla zaměřená na - ICT co chceme - kde byli pedagogové proškoleni v možnostech využití nově pořízeného HW a SW ve výuce.
- KA 6 byla zaměřená na - ICT oborová didaktika - kde byli pedagogové proškoleni ve využívání specializovaných výukových SW pro humanitní, jazykové a přírodovědné předměty.
- V KA 7 byla zpracována závěrečná evaluační zpráva, která vycházela z evaluačních zpráv jednotlivých partnerů. Pro seznámení partnerů s dosaženými výsledky v projektu, pozitivními i negativními zkušenostmi a dalšími novými trendy v ICT, které nebylo možné postihnout ve školeních, byla provedena závěrečná konference. Protože se konference nemohli účastnit všichni pedagogové, tak byl pro jejich potřebu vytvořen sborník.
Všechny KA byly realizovány v rozsahu dle žádosti.
Vytvořeno bylo:
- portál projektu www.skolykhk.cz
- mobilní učebna vybavená dotykovými notebooky
- mobilní učebna vybavená dotykovými tablety
Projekt z pohledu realizátorů i z ohlasů partnerských škol lze hodnotit jako velmi úspěšný.
Chceme vyzvednout i přístup kontrolních pracovníků MŠMT, kteří projekt průběžně kontrolovali. Z našeho pohledu se jednalo o náročnou a podrobnou kontrolu, která však vždy probíhala nanejvýš korektním způsobem.
Web projektu
Výstupy
- informační a e-learnignový portál
- mobilní učebna s tablety
- mobilní učebna s dotykovými notebooky
Všechny pohledy skupiny Výzva 51
Autor kolekce: Pavlína Hublová