RESTART
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.00/51.0004; Název projektu: RESTART; Název příjemce: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, IČ: 62330403
Web projektu
Stručný obsah projektu
Projekt byl realizován od 22. 10. 2014 do 21. 9. 2015 v 39 partnerských ZŠ a SŠ Moravskoslezského a 0lomouckého kraje. Na vstupu do projektu a na jeho výstupu zpracovaly zapojené školy hodnotící zprávy z pohledu využívání ICT ve škole (pro tento účel jsme zvolili aplikaci Škola21 na portalu RVP.CZ). Ve zprávách školy zkoumaly ve vytipovaných indikátorech, k jakému posunu v oblasti implementace ICT do života školy za dobu realizace projektu došlo.
V tomto projektu se pedagogičtí pracovnici škol seznamovali s možnostmi využívání NTB/tabletu ve výuce ve svém předmětu. Zahájení vzdělávání bylo organizováno formou společného workshopu k tématu Výukové objekty na internetu. Na ně navazoval intenzivní kurz práce s NTB/tabletem a příprava na oborovou didaktiku podpořenou ICT (zpravidla paralelně). V projektu byla část vzdělávání směrovaná na podporu dalšího systematického rozvoje ICT ve škole - příprava metodiků ICT.
V průběhu celé realizace projektu byla dána pedagogickým pracovníkům zapojených škol možnost využít některou z forem mentoringu, jako inovaci jsme v projektu ověřovali použití SW eMentor, pomocí kterého lze provádět záznam vlastních hodin a jejich následný rozbor. Všechny formy mentoringu byly v projektu využity a měly dobrý ohlas mezi zapojenými školami.
Celkem bylo v projektu realizováno 268 (vč. 2 konferencí) kurzů. Vzděláváním a mentoringem bylo podpořeno celkem 1611 osob, plánovaná hodnota z "Rozhodnuti" 1425 byla překročena o cca 13 % při dodržení plánovaných nákladů.
Cílem připravovaného projektu bylo posílit efektivní využívání nových technologií ve výuce a jejich celkovou integraci do základnich a středních škol. A to zejména v regionu Moravskoslezského kraje (dále jen MSK) s možnou diseminací do dalších sousedních krajů. V projektu jsme se proto zaměřili na zvýšení kompetenci v efektivní využívání ICT ve výuce u VeP a PP napříč školou, na integraci ICT do výuky a do života školy. Jako finanční partnery jsme zapojili 39 ZŠ a SŠ (38 subjektů z MSK, 1 subjekt OL).
Z partnerských škol (nositelů inovací) byla vytvořena sit' Inovačního centra škol MSK s metodickou podporou příjemce. Společně sdílíme inovace a příklady dobré praxe v regionálním školství a zajímavé zkušenosti publikujeme na webových stránkách projektu. Vzdělávací aktivity v projektu byly kombinací blended learningu, vzájemného učení a výměny zkušeností mezi PP. Aktivitu PP jsme podpořili mentoringem a aktivním používáním tabletů a notebooků, které školy v projektu pořídily (NTB/tablety se staly majetkem školy) a předaly PP k využívání v procesu edukace i v době po skončení projektu.
Nabyté zkušenosti a dovednosti PP jsme prezentovali na 2 krajských konferencích (vč. online přenosu). Zpřístupnili jsme online výstupy ke sdílení, výstupy projektu jsou publikovány na www.kvic.cz, www.rvp.cz, moodle2.kvic.cz.
Obsah:
Všechny pohledy skupiny Výzva 51
Autor kolekce: Pavlína Hublová
Záznam dvoudenní konference bude zaslán zájemci na vyžádání na e-mail restart@kvic.cz.