Informační centra digitálního vzdělávání
Registrační číslo projektu: CZ.l.07/1.3.00/51.0028; název projektu: Informační centra digitálního vzdělávání; název příjemce: Národní institut pro další vzdělávání, IČ 45768455
Stručný obsah projektu
Základem projektu je rozvoj digitálních kompetencí pedagogických pracovníků na školách prostřednictvím intenzivního vzdělávání podpořeného mentoringem a tutoringem. Projekt zahájilo vzdělávání ředitelů v oblasti bezpečnosti práce ve virtuálním prostředí. Na jeho základě pak ředitel s mentorem vybrali společně nosné praktické aktivity pedagogů ve výuce a s metodikem ICT aktualizovali ICT plán školy. Z tohoto základu začal mentor s mentee evaluovat praktické aktivity pedagogů a připravovat je na vzdělávání. Všechny aktivity byly doprovázeny e-learningovou online podporou, která se vybudovala na infrastruktuře NIDV. V projektu probíhala evaluace profesního rozvoje s využitím aplikace Škola21.
Cílovou skupinou projektu byli vedoucí pracovníci základních a středních škol, pedagogičtí pracovníci základních a středních škol a ředitelé škol a školských a pedagogičtí pracovníci pověření koordinací rozvoje ICT ve škole. Do projektu se zapojilo 45 partnerských škol (základních a středních).
V úvodu projektu bylo řešeno obsazení zapojení jednotlivých partnerů, personální obsazení jednotlivých rolí v projektovém týmu, včetně výběru a odborné přípravy lektorů a tutorů a byly stanoveny kompetence jednotlivých pracovníků.
V rámci projektu byl pak dále vypracován obsah jednotlivých studijních programů a následně zpracovány studijní texty a e-learningová podpora. Celkem bylo vytvořeno 12 studijních modulů. Z toho bylo 11 programů akreditováno MŠMT v systému DVPP. V rámci podaktivity 1.1 proběhlo celkem 193 setkání na školách. V rámci podaktivity 1.2 proběhlo celkem 233 setkání na školách.
V rámci podaktivity 1.3 proběhlo celkem 72 setkání na školách.
V rámci podaktivity 2.1 proběhlo celkem 82 setkání. V rámci podaktivity 2.2 proběhlo celkem 85 setkání. V rámci podkaktivity 2.3 proběhlo 158 setkání, vč. rozšiřujících seminářů. Všechny partnerské školy byly zapojeny do kompletní evaluace rozvoje služeb ICT pomocí profilu Skola21. Podrobné informace jsou uvedeny v Závěrečných zprávách jednotlivých škol.
Pedagogičtí pracovní jsou nyní schopni bezpečně využívat online cloudových služeb ve výuce. Dále jsou díky projektu schopni prakticky využívat mobilní zařízení ve výuce s využitím sdílených dat.
Díky kompetenčnímu modelu učitele, jsou pedagogičtí pracovních schopni pravidelně evaluovat svůj profesní růst v používání digitálních dat, metod práce i digitálních technologií a to z pohledu přínosu pro vlastní osobu, pro školu a žáka.
Byla splněna podpora 30% ZŠ s počtem do 200 žáků.
Web projektu
Všechny pohledy se skupiny Výzva 51
Autor kolekce: Pavlína Hublová