Moderní učitel
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.2.00/51.0041; název projektu: Moderní učitel; název příjemce: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc, IČ 61989592
Web projektu
Všechny pohledy skupiny Výzva 51
Autor kolekce: Pavlína Hublová
Stručný obsah projektu
Společný projekt Katedry technické a informační výchovy PdF ÚP v 0lomouci a 35 partnerských základních a střednich škol byl zaměřen na podporu profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol v oblasti využití ICT ve vzdělávání, se zvláštním zaměřenim na moderní dotyková zařízeni.
V rámci projektu bylo realizováno komplexní vzdělávání pedagogických pracovníků (ředitele a učitele) partnerských škol v rozsahu podporovaných aktivit výzvy č. 51 MŠMT A a B, v plném rozsahu podaktivit A 1 - vzdělávání ředitelů partnerských škol v oblasti realizace výběrových řízení a prevence rizik virtuální komunikace, A3 - vzdělávání metodiků ICT partnerských škol v oblasti pokročilé zprávy hardwarových a softwarových prostředků skolní počítačové sítě, B1 - vzdělávání učitelů partnerských škol v oblasti vytváření pokročilých výukových materiálů, B2 - vzdělávání učitelů partnerských škol v oblasti použití dotykových zařízení ve výuce a B3 - vzdelávání učitelů partnerských škol v oblasti využití dotykových zařízení v oborových didaktikách, přičemž podaktivita A2 - mentoring pedagogických pracovníků partnerských škol byla realizována faktickou pomocí při řesení problémů spojených s implementací ICT na partnerských školách. Vzdělávací aktivity v rámci všech podaktivit A i B jsou akreditované v systému DVPP MŠMT podle vyhlášky č. 317/2005 Sb. Nedílnou součástí řešení projektu bylo i vybavení pedagogických pracovníků dotykovými zařízeními.
- vedouci pracovníci základních a středních škol (35 ředitelů)
- pedagogičtí pracovníci základních a středních škol (521 pedagogických pracovníků)
- 7 středních škol
- 28 základních škol (12 základních škol s počtem žáků do 200, tj. 42,85 % ze zapojených základních škol).
První část cílové skupiny tvoří ředitelé partnerských škol, kteří byli vzdělávání v rámci podaktivity A1, zaměřené na problematiku realizace výběrových řízení a prevence rizik virtuální komunikace.
Druhou část cílové skupiny tvořili pedagogičtí pracovníci partnerských škol, kteří byli vzděláváni v rozsahu podaktivit B1 , B2 a B3. Toto vzdělávání bylo zaměřeno na problematiku pokročilého využití stávajícího ICT vybavení na školách (co už máme), problematiku využití moderních metod výuky, postavených na využití ICT ve vzdělávání, se zvláštním zaměřením na pokročilá dotyková zařízeni (co chceme), dále pak bude jejich vzdělávání zaměřeno na využití těchto dotykových zařízení v jednotlivých oborech a jejich předmetech (oborová didaktika).
V rámci této cílové skupiny byli podpořeni na pozicích Metodiků ICT pedagogové partnerských škol, kteří absolvují vzdělávání v rámci podaktivity A3. Metodici ICT na svých partnerských školách za podpory mentorů UP zajišťují svým kolegům metodickou a technickou podporu při využití a integraci ICT do výuky jak během projektu, tak i po jeho skončení.
Obsah:
Jméno | Popis | |
---|---|---|
Počítačové komponenty | ||
a1-kopecky-szotkowski-nebezpecne-komunikacni-techniky.pdf | Nebezpečné komunikační techniky spojené s ICT pro ředitele základních a středních škol | |
a3-klement-ip-adresace-a-smerovani-v-pocitacovych-sitich.pdf | IP adresace a směrování v počítačových sítích | |
a3-klement-os-windows-server-a-jeho-konfigurace.pdf | OS Windows server a jeho konfigurace | |
a3-klement-sluzby-spojene-s-active-directory.pdf | Služby spojené s Active Directory | |
a3-klement-sprava-os-windows-server.pdf | Správa OS Windows server | |
a3-klement-sprava-os-windows.pdf | Správa OS Windows | |
a3-klement-uvod-do-problematiky-pocitacovych-siti.pdf | Úvod do problematiky počítačových sítí | |
a3-klement-virtualizace-a-instalace-os-windows.pdf | Virtualizace a instalace OS Windows | |
b1-bartek-kubricky-excel.pdf | Pokročilé použití MS Excel při tvorbě elektronických výukových materiálů | |
b1-bartek-kubricky-powerpoint.pdf | Pokročilé použití MS PowerPoint při tvorbě elektronických výukových materiálů | |
b1-bartek-kubricky-word.pdf | Pokročilé použití MS Word při tvorbě elektronických výukových materiálů | |
b2-lavrincik-pouziti-dotykoveho-zarizeni-ve-vyuce-na-z-a-s-skolach.pdf | Použití dotykového zařízení ve výuce na základních a středních školách | |
b3-krisova-prirodovedne-predmety.pdf | Použití dotykového zařízení v přírodovědných oborech na základních a středních školách | |
b3-lavrincik-ekonomicke-a-technicke.pdf | Použití dotykového zařízení v ekonomických, technických i specializačních oborech na základních a středních školách | |
b3-lavrincik-jazykovedne-predmety.pdf | Použití dotykového zařízení v jazykovědných oborech na základních a středních školách | |
b3-lavrincik-primarni-vzdelavani.pdf | Použití dotykového zařízení v primárním vzdělávání na základních školách | |
b3-lavrincik-spolecensko-vedni.pdf | Použití dotykového zařízení v společenskovědních oborech na základních a středních školách | |
b3-neoral-umeleckovedni-a-televychovne.pdf | Použití dotykového zařízení v uměleckovědních a tělovýchovných oborech na základních a středních školách |