Metodická podpora pro učitele
od Vzdělávání žáků se sluchovým postižením
2. A. Výuka českého znakového jazyka pro žáky se sluchovým postižením
Elektronická publikace, část I.
- Úvod
- 1 Český znakový jazyk ve vzdělávání neslyšících žáků: koncepční východiska, legislativní rámec
Andrea Hudáková - 2 CEFR: využití dokumentu při organizaci výuky ČZJ jako druhého/cizího jazyka u žáků se sluchovým postižení
Radka Nováková - 3 Úloha jazyka v raném věku a cíle předškolního vzdělávání v oblasti jazykových a komunikačních dovedností v českém znakovém jazyce u neslyšících dětí
Anna Cíchová Hronová, Zuzana Hájková - 4 Osobnost učitele českého znakového jazyka: vzdělání a kompetence
Zuzana Hájková - 5 Návrh obsahu předmětu český znakový jazyk v základním vzdělávání
Jitka Motejzíková - 6 Způsoby a možnosti testování jazykové úrovně neslyšících žáků a žáků se sluchovým postižením
Radka Nováková, Lucie Štádlerová - 7 Reflexe výuky českého znakového jazyka na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v ČR
Pavlína Marešová, Jitka Motejzíková - 8 Materiály pro výuku českého znakového jazyka
Lenka Okrouhlíková
Publikace vznikla na základě odborné spolupráce Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Asociace neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel (ASNEP).
Tým pracovníků sestavil a odborné práce na publikaci garantoval Mgr. Petr Vysuček.
Recenzovaly:
Mgr. Marie Basovníková
Doc. PhDr. Eva Souralová Ph.D.
Text:
Zuzana Hájková, Anna Cíchová Hronová, Andrea Hudáková, Pavlína Marešová, Jitka Motejzíková, Radka Nováková, Lenka Okrouhlíková, Lucie Štádlerová
Zuzana Hájková, Anna Cíchová Hronová, Andrea Hudáková, Pavlína Marešová, Jitka Motejzíková, Radka Nováková, Lenka Okrouhlíková, Lucie Štádlerová
Editorské práce:
Jitka Motejzíková
Grafické práce
Hedvika Marešová, ilustrace Freepík
Řešitelé úkolu NÚV „Vzdělávání žáků se sluchovým postižením v předškolním, základním a středním vzdělávání“:
Marek Drahovzal, Lenka Perglová, Romana Petráňová, Renata Votavová
Vydal: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2019.
ISBN 978-80-7481-249-1
Pohled byl zobrazen 2952x od 17 leden 2020 do 10 prosinec 2023