Metodická podpora pro učitele
1. B. Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – čeština jako druhý jazyk
Elektronická publikace, část II.
- Úvod
- Jazykovědná terminologie a výuka češtiny pro neslyšící
Anna Cíchová Hronová – Marie Komorná - 1Český znakový jazyk a výuka češtiny pro neslyšící
Marie Komorná - 2Specifika výuky gramatiky u neslyšících žáků
Hana Prokšová – Barbora Štindlová – Anna Cíchová Hronová - 3Rozvoj čtenářských dovedností
Kateřina Vodičková - 4Rozvoj dovednosti psaní u neslyšících žáků
Marie Boccou Kestřánková - 5Čtení a psaní: komentovaná ukázka propojení obou dovedností ve výuce
Kateřina Vodičková - 6 Sociokulturní kompetence ve výuce neslyšících žáků
Marie Komorná – Žofie Nedbalová- 6.1 Sociokulturní kompetence
- 6.2 Sociolingvistické kompetence
- 6.3 Vybrané aspekty a specifika budování sociokulturní a sociolingvistické kompetence u neslyšících žáků ve vztahu k češtině
- 6.4 Budování sociokulturní a sociolingvistické kompetence v českém jazyce u neslyšících žáků (témata a metodický postup)
- Závěrečná doporučení
- Rozšiřující literatura
- Seznam použité literatury
Publikace vznikla na základě odborné spolupráce Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Asociace neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel (ASNEP). Tým pracovníků sestavil a odborné práce na publikaci garantoval Mgr. Petr Vysuček.
Recenzovaly:
prof. PhDr. Alena Macurová, CSc.
Mgr. Svatava Škodová, Ph.D
Text:
Anna Cíchová Hronová, Marie Boccou Kestřánková, Marie Komorná, Žofie Nedbalová, Hana Prokšová, Barbora Štindlová, Kateřina Vodičková
Anna Cíchová Hronová, Marie Boccou Kestřánková, Marie Komorná, Žofie Nedbalová, Hana Prokšová, Barbora Štindlová, Kateřina Vodičková
Editorské práce:
Anna Cíchová Hronová, Radka Zbořilová
Konzultantka:
Mgr. Jitka Schormová
Grafická úprava:
Hedvika Marešová, Petr Mareš
Řešitelé úkolu NÚV „Vzdělávání žáků se sluchovým postižením v předškolním, základním a středním vzdělávání“:
Renata Votavová, Marek Drahovzal, Lenka Perglová
Vydal: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2019.
ISBN 978-80-7481-241-5
Pohled byl zobrazen 3609x od 14 srpen 2019 do 29 březen 2024