Výběr příspěvků na téma společné vzdělávání
Aktuální doplnění
31.7.2020 vloženy inspirace pro práci v heterogenní třídě
31. 3. 2020 doplněn webinář s tématem tvorby pracovních listů
24. 1. 2020 vloženo téma Pomáháme vám s diferenciací výuky
18. 10. 2019 vloženo téma Víceúrovňové aktivity pro děti v předškolním vzdělávání
5. 9. 2019 vloženo téma Pomůžeme vám při sestavení IVP
7. 5. 2019 vloženo téma Výuka v heterogenní třídě na 1. stupni ZŠ
13. 2. 2019 vloženo téma Hodnocení žáků z pohledu ředitele školy
18. 1. 2019 vloženo téma Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
6. 12. 2018 vloženo téma Jazykové vzdělávání žáků se sluchovým postižením
15. 10. 2018 vloženo téma Jak se vzdělávají na základní škole žáci-cizinci
17. 9. 2018 vloženo téma Pojďme společně do první třídy na hodinu prvouky
19. 7. 2018 provedena aktualizace doporučených materiálů z RVP.CZ
19. 7. 2018 vloženo téma Aby se všechny děti do první třídy těšily
14. 6. 2018 vloženo téma Žáci s PPO nyní skládají jednotné závěrečné zkoušky
17. 5. 2018 vloženo nové téma měsíce
16. 5. 2018 zajištěn přístup z titulní strany RVP.CZ
20. 4. 2018 vložení textů na téma přijímání žáků do středního vzdělávání
17. 4. 2018 vlolžení textů na téma legislativa a RVP SV
5. 4. 2018 vytvoření sekcí pro MŠ, ZŠ, SŠ a téma měsíce.
Téma měsíce: Inspirace pro realizaci výuky v heterogenní třídě
Pomáháme vám hledat cestu ke každému žákovi ve vaší pestré třídě
Znalosti a schopnosti. Část I: Znalosti (knowledge)
ONLINE SETKÁNÍ: Třída – od jednotlivce k třídnímu kolektivu
ONLINE SETKÁNÍ: Líný učitel ve výuce
Pro pedagogické pracovníky MŠ
Pro pedagogické pracovníky ZŠ
Užitečné informace z Průvodce upraveným RVP ZV:
- RVP ZV 2016 – zvýrazněné změny vzhledem k RVP ZV 2013
- Obecná doporučení pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
- Obecná doporučení pro vzdělávání žáků s různými druhy znevýhodnění
- Formativní a sumativní hodnocení žáků
- Příklady textů v ŠVP popisující zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků
- Příklady charakteristik předmětů speciálně pedagogické péče
- Interaktivní formuláře Individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory k vyplnění
- Příklady PLPP a IVP ke stažení
- Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura, Cizí jazyk, Další cizí jazyk)
- Matematika a její aplikace (Matematika a její aplikace)
- Informační a komunikační technologie(Informační a komunikační technologie)
- Člověk a jeho svět (Člověk a jeho svět)
- Člověk a společnost (Dějepis, Výchova k občanství)
- Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis)
- Umění a kultura (Hudební výchova, Výtvarná výchova)
- Člověk a zdraví (Výchova ke zdraví, Tělesná výchova)
- Člověk a svět práce (Člověk a svět práce)
Výběr z obsahu Metodického portálu
Níže přinášíme výběr z obsahu Metodického portálu, který může být zdrojem informací a metodickou podporu především pro pedagogy žáků s potřebou podpůrných opatření v oblasti vzdělávání.
INFORMUJEME
Hledáme spolupracující školy, pedagogy, kteří by se s námi podíleli na přípravě metodických materiálů pro ostatní kolegy. Více >>
29. 6. 2017 – MŠMT vydalo Opatřením ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění s účinností od 1. 9. 2017 RVP ZV v oblasti SV. Změna se týká možností úprav obsahu a výsledků vzdělávání pro žáky s přiznaným podpůrnými opatřeními. Ke stažení zde.
2. 9. 2016 - zveřejnilo MŠMT informace pro jednotlivé druhy škol v oblasti společného vzdělávání. Ke stažení zde.
18. 8. 2016 - MŠMT vydalo Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání, a to s účinností od 1. září 2016.
18. 8. 2016 - MŠMT vydalo Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění rámcové vzdělávací programy pro gymnazia, a to s účinností od 1. září 2016.
11. 8. 2016 - MŠMT vydalo Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, a to s účinností od 1. září 2016.
22. 6. 2016 - připravilo MŠMT základní informace pro střední školy a konzervatoře v oblasti společného vzdělávání. Ty se týkají jak organizace, tak využití a financování podpůrných opatření. Ke stažení zde.
5. 5. 2016 - zveřejnilo MŠMT infobalíček ke společnému vzdělávání. Ke stažení zde.
25. 2. 2016 - byl spuštěn metodický průvodce k upravenému RVP ZV. Najdete ho na www.rvp.cz/pruvodce.
22. 2. 2016 - MŠMT vydalo Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, a to s účinností od 1. září 2016.
Soubory ke stažení
Opatreni_ministryne_RVP ZV_2016.pdf
RVP ZV_2016.pdf
Opatreni_ministryne_k_upravam RVP_ PV_2016.pdf
RVP PV_ 2016.pdf.1
Opatreni_ministryne_k_upravam RVP gymnazii_2016.pdf
Opatreni_ministryne_k_upravam RVP SOV_2016.pdf
RVP ZV_2017_červen-2.pdf
Opatreni PM 2017_06.pdf
MŠMT: Klíčové dokumenty ke Společnému vzdělávání
MŠMT zveřejňuje klíčové dokumenty ke Společnému vzdělávání. Dokumenty jsou průběžně aktualizovány a doplňovány.
Máte dotaz?
Máte-li dotaz týkající se podpůrných opatření, poradenství, diagnostiky atp., zasílejte ho na adresu:
Máte-li dotaz týkající se rámcových vzdělávacích programů, tvorby ŠVP, informací ke vzdělávacímu obsahu, k metodické podpoře při tvorbě ŠVP, IVP, vložte ho do formuláře:
Výběr z Pedagogického lexikonu

- rozbalit
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- CH
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Palotalalie
- Parajezdectví
- Pedagogická diagnostika
- Pedagogicko-psychologická poradna
- Pětilístek
- Piktogramy
- Pochvala
- Poruchy chování
- Prader-Willi syndrom
- Praktická škola
- Práva dítěte
- Progresivní svalová dystrofie
- Projektová výuka
- Předvídání
- Přírodovědná gramotnost
- Psychodiagnostika
- Psychodrama
- Psychopatologie
- Psychoterapie
- Q
- R
- S
- Sebepojetí
- Schizofrenie
- Simulace, Simulační hra
- Skupinová výuka
- Slovní hodnocení
- Slovní salát - dezorganizovaný slovní projev
- Sluchové vnímání
- Snoezelen
- Socializace
- Sociálně znevýhodněný žák
- Speciálně pedagogické centrum
- Speciálněpedagogická diagnostika
- Speciální pedagogika
- Speciální vzdělávací potřeby
- Specifické poruchy učení a chování - SPU
- Storytelling, klíčová kompetence pedagoga
- Strukturované drama
- Strukturované učení - TEACCH program
- Středně těžká mentální retardace
- Syndrom CAN
- Školní poradenské pracoviště
- Školní psycholog
- Školní speciální pedagog
- SOLE - Self Organised Learning Environment
- T
- U
- V
- W
- Z
Metodické webináře pro učitele
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Odborné texty
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Odborné texty – žáci s mentálním postižením
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Odborné texty – žáci s poruchami učení a chování
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Odborné texty – žáci se zrakovým postižením
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Odborné texty – žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Název | Popis | Typ |
---|---|---|
Systémová spojení: Spolupráce jako nástroj překonávání důsledků sociálního znevýhodnění ve vzdělávání | článek | |
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním | článek |
Odborné texty – žáci s narušenou komunikační schopností
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Odborné texty – žáci s autismem
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Název | Popis | Typ |
---|---|---|
300 her pro děti s autismem: Rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností | článek |
Odborné texty – nadaní
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Název | Popis | Typ |
---|---|---|
Časté problémové projevy nadaných dětí | článek |
Využití technologií ve společném vzdělávání
Autor kolekce: Renata Votavová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Metodicko-didaktické materiály
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Název | Popis | Typ |
---|---|---|
Online setkání: JAK UČIT DĚTI KOMUNIKACI S OSOBAMI SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM | digifolio | |
Hraní rolí (Role-play) | článek | |
Manipulativní činnosti s didaktickým materiálem | článek | |
Klára | článek |
Metodicko-didaktické materiály - žáci s autismem
Autor kolekce: Lenka Vojíková
Společné vzdělávání: metodicko-didaktické texty
Metodicko-didaktické materiály - žáci s OMJ
Autor kolekce: Lenka Vojíková
SV: Metodicko-didaktické texty – žáci s OMJ
Metodicko-didaktické materiály - žáci s mentálním postižením
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Metodicko-didaktické materiály - žáci se specifickými poruchami učení a chování
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Metodicko-didaktické materiály - žáci se zrakovým postižením
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Metodicko-didaktické materiály - žáci se sluchovým postižením
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Metodicko-didaktické materiály - žáci s tělesným postižením
Autor kolekce: Pavlína Hublová
kolekce v seriálu Společné vzdělávání
Název | Popis | Typ |
---|---|---|
Individuální integrace žáka s tělesným postižením v Masarykově jubilejní ZŠ Hřebeč | článek |
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
Autor kolekce: Lenka Vojíková
Texty popisují spolupráci asistentů pedagoga s učiteli žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními.
Realizace podpůrných opatření
Autor kolekce: Lenka Vojíková
Texty popisují realizaci podpůrných opatření ve školské praxi.