Specifika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Žáci nadaní a mimořádně nadaní
Žáci s lehkým mentálním postižením
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová Ph.D.
Definice mentálního postižení
Žák s LMP v oblasti kognice
Žák s LMP a osobnostní specifika
Inkluzivní vzdělávání žáků s LMP
Proces učení v heterogenních třídě s žáky s LMP
Diferenciace ve vzdělávání
Vyučovací strategie při diferencovaném vyučování
Jak hodnotit žáky s lehkým mentálním postižením?
Slovní hodnocení a sebehodnocení
Žáci se specifickými poruchami učení
Žáci s poruchami chování
Žáci s narušenou komunikační schopností
Žáci se sluchovým postižením
doc. PhDr. Eva Souralová Ph.D.; doc. Mgr. Jiří Langer Ph.D.
Vymezení sluchového postižení
Kategorie žáků se sluchovým postižením
Komunikační přístupy
Komunikace prostřednictvím odezírání
Technické pomůcky
Specifika při zařazení žáka se sluchovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu
Vzdělávání sluchově postižených ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace
Role asistenta pedagoga a tlumočníka
Doporučení pro pedagogy
Poradenská zařízení pro sluchově postižené
Žáci se zrakovým postižením
Žáci s PAS
PaedDr. Věra Čadilová Ph.D.; Mgr. Zuzana Žampachová
Popis poruch autistického spektra
Strukturované učení
Aplikovaná behaviorální analýza
Podpora komunikace s využitím výměnných komunikačních strategií
Rozvoj sociálních a komunikačních dovedností
Strategie řešení problémového chování
Vzdělávání žáků s PAS
Žáci s tělesným postižením
Žáci s odlišným mateřským jazykem
Související webové stránky
web Zapojme všechny