Společné vzdělávání
Rozcestník pro společné vzdělávání na Metodickém portálu RVP.CZ
Pohled vždy zobrazíte prostřednictvím banneru Společné vzdělávání z titulní strany Metodického portálu RVP.CZ. Prostřednictvím rozcestníku se dostanete k materiálům (textu, videu, webináři) týkajícím se jednotlivých skupin dětí/žáků, které se mohou v mateřské, základní nebo střední škole vzdělávat. Materiály jsou určené jak pedagogům běžných tříd, tak i tříd zřízených podle § 16 odst. 9.
Individualizace a diferenciace v distančním vzdělávání
Uveřejněno březen až červen 2020 ve Speciálu pro podporu výuky na dálku NPI ČR https://www.npicr.cz/.
Jak doma vzdělávat dítě se specifickými poruchami učení
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při distanční výuce
Hodnocení žáků se SVP a žáků nadaných při distanční výuce
Jak mohou školy komunikovat s rodiči žáků s potřebou podpůrných opatření
Individualizace a diferenciace zadání při distanční výuce
Možnosti diferenciace úlohy na téma „koronavirus“ pro žáky s rozdílnými předpoklady
Využívání digitálních technologií při distančním vzdělávání žáků se SVP a nadaných
Jak můžeme s dětmi/žáky se SVP mluvit o koronaviru při zahájení prezenční výuky
Jak využít zkušeností z koronavirové krize ve výuce žáků se SVP
Jak oživit distanční výuku žáků se SVP a nadaných s ČT edu
Tipy pro slovní hodnocení žáků se SVP podle nastavených kritérií
Inspirace pro učitele na červnová zadání činnostních aktivit pro žáky se SVP a nadané
Mateřská škola
Specifika práce s dětmi se SVP v MŠ
Specifika práce s dětmi s nadáním v MŠ
Specifika práce s dětmi s OMJ v MŠ
Základní škola
Specifika vzdělávání žáků se SVP v ZŠ
(SPUCH, zrakové, sluchové, mentální a tělesné postižení, vady řeči, autismus)
Specifika vzdělávání žáků nadaných v ZŠ
Specifika vzdělávání žáků s OMJ v ZŠ
Střední škola
Pomůžeme vám při sestavení IVP
<<IVP a PLPP v ZV>>
<<IVP a PLPP v PV>>
Výběr příspěvků na téma společné vzdělávání
Aktuální výstupy úkolu NPI
V roce 2016 byla zahájena práce na metodické podpoře pedagogů při výuce českého jazyka, českého znakového jazyka a anglického jazyka u žáků se sluchovým postižením. Byly vymezeny jednotlivé části této metodické podpory.
Výuka českého znakového jazyka pro žáky se sluchovým postižením
1. část (zveřejněno březen 2020)
Rozhovory s členy realizačního týmu publikace uskutečnil PR specialista Bc. Josef Herz
Pro zvětšení videa klikněte na název v přehrávacím okně.
Výuka českého znakového jazyka pro žáky se sluchovým postižením
2. část (zveřejněno duben 2022)
Metodická podpora pro učitele žáků se sluchovým postižením
Nyní je zveřejněn první výstup úkolu – elektronická publikace Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – čestina jako druhý jazyk, část I., která řeší jazykové vzdělávání u těchto žáků.
Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením
1. Část (zveřejněno listopad 2018)
Vyjádření k publikaci poskytl v českém znakovém jazyce Mgr. P. Vysuček (ASNEP).
2. Část (zveřejněno listopad 2019)