Setkávání na Metodickém portálu

od Metodický portál RVP.CZ - RÚ NÚV

Metodický portál RVP.CZ využívá prostředí Big Blue Button, které umožňuje online komunikaci mezi účastníky, audio a video prezentace, moderaci i záznam celé diskuze. 
Těšte se na zajímavá témata...
Přidat do kolekce

Metodický portál RVP.cz nabízí svým uživatelům tematická setkání ve virtuálním prostředí. Mají formu webinářů, webových seminářů. Konají se (dle přání uživatelů) obvykle ve večerních hodinách.

Na setkání zveme zajímavé hosty. Uvítáme náměty na hosty a na témata i od vás! Napište nám do diskuze.

Vstup do online místnosti i návod, jak na to, najdete NA VSTUPNÍ STRÁNCE << klikněte 
Otvíráme 15 minut před začátkem! Odkaz na vstup najdete také v den konání akce na titulní straně portálu RVP.CZ (www.rvp.cz). 

Potřebujete:

  • počítač připojený na internet
  • bedničky nebo sluchátka (lektoři i s mikrofonem). 

Přes zvukové zařízení budete spolu s ostatními účastníky naslouchat hostům a sledovat na obrazovce prezentace. Případné komentáře a dotazy budete moci psát do chatu, hosté na ně rádi odpoví.

Ovládání online místnosti je velice snadné, nevyžaduje žádné předchozí zkušenosti! 

Těšíme se na vás! 

Služba pro vás

Chcete být informováni o aktuálním online setkání? Nechte si zasílat upozornění na webináře e-mailem. Stačí pouze zadat vaši e-mailovou adresu. Zasílání upozornění můžete kdykoli zrušit.

Proběhlo

Proběhlo v letech 2012–2017

 

 

 

 

Krátký dotazník: průzkum k webinářům

AKTUÁLNÍ WEBINÁŘ

Středa 20. 11. 2019, 20:00
Dějepisné perspektivy - historičtí aktéři včera, dnes a zítra

Zajímá vás propojení více dějepisných událostí jednotnou metodikou? Martin Vonášek si pro vás přichystal webinář o výuce dějepisu “tak trochu jinak”.

Cíle setkání:
  • Zaměříme se na dobový kontext obecných historických témat. Jaké strany, jací historičtí aktéři stáli proti sobě? Jaké byly jejich motivace? Jaká řeší dilemata generace dnešních následovníků v konfrontaci se stále stejným tématem?
  • Pokusíme se nalézt a ustanovit/zobecnit vztah k činům historických aktérů. Proč jednali tak jak jednali? Jaký má vlastně smysl učit se o činech našich předků v kontextu dnešní doby?
  • Pokusíme se dedukovat nikoliv identifikovat. Co nám říkají dobové prameny? Jak se k historickým událostem vztahují prameny dnešní doby? Jaká je situace dnešních utlačovaných/vítězných stran?
  • Zajímat nás budou různé úhly pohledu. Co si myslel rozhodčí, co si myslel trenér, co si myslel fanoušek, co si myslel účastník? A nebo co si myslí teď? A nebo co si budou myslet zítra?
Program:
  • Práce v době průmyslové revoluce. Co chtěl vlastník továrny, co chtěl jeho "zaměstnanec" na příkladu seriálu The Mill (2013). Co se změnilo, co přetrvává na příkladu dokumentárního filmu Workingman's Death (2005).
  • Izraelsko-palestinských konflikt a jeho vývoj na příkladu seriálu The Promise (2010). Jak jedno téma může plnit výuku nejen samo o sobě, ale i množstvím dalších odkazů a přesahů. 
  • Příběh lodi Zong. Vlastnictví otroků a vnímání vlastnictví v době otrokářství. První kontakt. W. Turner a jeho obrazy
  • Program se může výrazně změnit. Jde nám o cíle, obsah není zásadní a absolutně neměnný. 
Komu je setkání určeno:

Cílovou skupinou setkání jsou všichni ti, kteří někdy chtěli revidovat svůj školní vzdělávací program

Setkání je ZDARMA.
Lektor:

Martin Vonášek - učitel na střední škole, vyučující dějepisu a mediální výchovy, příležitostný hráč a zájemce o oblast indie game.


Užitečné odkazy (postupně přidáme):

ONLINE SETKÁNÍ: Výuka dějepisu podle alternativní verze

PŘIPRAVUJEME

Čtvrtek 21. 11. 2019, 20:00
Čtenářská gramotnost v předškolním vzdělávání

I když děti předškolního věku ještě neučíme číst, neznamená to, že je pro nás čtenářská gramotnost tabu. Inspirovat nás k aktivitám bude Mgr. Andrea Mouchová.

Anotace:

Cílem setkání je proniknout do problematiky rozvoje čtenářské a pisatelské gramotnosti u dětí předškolního věku. Budeme se věnovat důležitým aspektům z této oblasti.

Je pro vás připravena nabídka konkrétních činností, ve kterých použijeme různé čtenářské strategie. Budete mít možnost nechat se inspirovat příklady z mateřských škol, kde pro děti zařídili podnětné prostředí vhodné pro rozvoj čtenářské a pisatelské gramotnosti. Hovořit budeme také o spolupráci s rodiči a v závěru vám nabídneme zajímavou dětskou literaturu i odkazy na zdroje vhodné ke studiu a čerpání další inspirace.

Komu je setkání určeno:

Setkání je určeno především učitelkám a učitelům v MŠ, ale inspiraci najdou jistě i rodiče předškoláků.

Setkání je ZDARMA.
Lektorka:

Andrea Mouchová


Užitečné odkazy (postupně přidáme):

PŘIPRAVUJEME

Středa 27. 11. 2019, 20:00
Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce - sdílení zkušeností s jednotlivými metodami z příručky

Anna Babanová a Irena Smetáčková spolu s námi prolistují novou příručku s tématem genderově citlivého přístupu k vedení výuky a upozorní na uvedené metody - jak fungují a čím mohou být vyučujícím přínosné. Pomáhat jim přitom budou dvě kolegyně – učitelky, které se podílely na ověřování jednotlivých metod uvedených v příručce, Irena Havlíčková a Daniela Růžičková.

Cíle setkání:

Cílem setkání je podrobněji představit nově vzniklou metodickou příručku Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání. Navážeme na první setkání, ve kterém jsme si představili okolnosti vzniku příručky, základní principy genderově citlivého vzdělávání, o které se příručka opírá, a její stručný obsah. Ve druhém setkání se podrobněji seznámíme s některými metodami z příručky, ukážeme, jak jsme je ověřovali a jaké jsme s nimi měli zkušenosti v naší vlastní pedagogické praxi a nastíníme, v čem mohou být přínosné i vám. Při výběru metod budeme vycházet z hlavních témat, které příručka nabízí:

  1. Jak jako učitelé a učitelky přemýšlíme o dětech
  2. Jaké učební obsahy dětem nabízíme
  3. Jak komunikujeme s dětmi
  4. Jak děti komunikují mezi sebou
Komu je setkání určeno:

Setkání je určeno primárně vyučujícím prvního stupně ZŠ, ale i všem stávajícím i budoucím pedagožkám a pedagogům, odbornicím i odborníkům v oblasti vzdělávání a všem, kteří mají zájem dozvědět se o konkrétních možnostech využití kolegiální podpory, rovnosti ve školách a genderově citlivém vzdělávání.

Setkání je ZDARMA.
Lektorky:

Anna Babanová vystudovala Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PedF UK v Praze. Pracuje v organizaci Step by Step ČR jako metodička programu Začít spolu a v základní škole Škola Můj Projekt – Jižní Město jako učitelka matematiky pro první stupeň. Dlouhodobě se zajímá o problematiku genderově citlivé pedagogiky, individualizace v oblasti plánování a rozvoje kolegiální spolupráce. Podílela se na vzniku několika pedagogických příruček, zaměřených především na genderově citlivé vzdělávání. Je autorkou příručky Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání.

anna.baban@gmail.com

Irena Smetáčková je vedoucí katedry psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jejím oborovým zázemím je psychologie, pedagogika a sociologie. Věnuje se zejména tématům ze sociální a pedagogické psychologie a psychologie genderu. Výzkumně se zabývá třemi oblastmi: genderové socializaci ve škole, profesní náročnosti učitelství a typům komunikace mezi vyučujícími a rodiči. Vedla a podílela se na řadě výzkumů, je autorkou odborných článků a knih. Vedle výzkumné činnosti dlouhodobě spolupracuje na projektech praktického charakteru, jakým je i tento. Autorsky participovala na vzniku příručky Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce. Podpora rovnosti a rozmanitosti ve vzdělávání.

Irena Havlíčková a Daniela Růžičková jsou učitelky na prvním stupni s mnohaletou praxí. Momentálně obě působí na základní škole Wonderland Academy v Praze.


Užitečné odkazy (postupně přidáme):

ONLINE SETKÁNÍ: Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce I.

PŘIPRAVUJEME

Čtvrtek 28. 11. 2019, 20:00
Mediální reflexe Jana Palacha během výročí

Jak přistupovat k naší moderní historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? PhDr. Jan Bárta nás provede ukázkovým tématem.

Cíle setkání:
  • Prezentace možnosti práce s mediálním obrazem činu Jana Palacha
  • Rozvíjení historické a mediální gramotnosti
  • Práce s aktualizací historické události ve vztahu ke kulturní paměti
Program setkání:

Seminář se zaměří na mediální reflexi Palachova činu a její využití v dějepisném, resp. mediálním, případně i společensko-vědním vzdělávání. Konkrétně bude prezentovat aktivitu, kterou jsem opakovaně realizoval v rámci dějepisného semináře se studenty čtvrtého ročníku gymnázia. Časová dotace byly tři dvojhodinovky. Studenti v nich analyzovali jednak mediální reprezentace tehdejších událostí (Agniezska Holland: Hořící keř; dobové dokumentární a zpravodajské filmy z roku 1969) a dále zejména současný ohlas na čin v rámci soudobého psaného zpravodajství dostupného na internetu (idnes.cz, novinky.cz, blesk.cz, parlamentnilisty.cz…). Zadáním bylo zhodnotit diskurs jednotlivých „periodik“ a dále i pracovat s reakcemi v diskusi k článkům a pokus o jejich analýzu, kvantifikaci jednotlivých reakcí a postojů na základě specifického a zavádějícího pramene. 

Komu je setkání určeno:

Setkání je určeno vyučujícím dějepisu, mediální výchovy, základů společenských věd na SŠ.

Setkání je ZDARMA.
Lektor:

PhDr. Jan Bárta - učitel dějepisu na gymnáziu Litoměřická (Praha 9, Prosek) a doktorand Ústavu českých dějin FF UK. Učitelská praxe 13 let. 


Užitečné odkazy (postupně přidáme):
  • blogový příspěvek
  • diskuzní fórum
  • událost na sociální síti:   

Doporučte hosta pro setkání

Pokud můžete doporučit zajímavou osobnost, která by se chtěla stát hlavní prezentující osobou našeho setkání, nebo máte přímo vy nějaké téma vhodné pro online vzdělávací webinář, neváhejte se ozvat na setkavani@rvp.cz nebo v diskuzním fóru.

Doporučené odkazy k online setkávání

Metodický portál RVP.cz nabízí svým uživatelům tematická setkání ve virtuálním prostředí. Mají formu webinářů, webových seminářů. Konají se (dle přání uživatelů) obvykle ve večerních hodinách.

Na setkání zveme zajímavé hosty. Uvítáme náměty na hosty a témata i od vás!

Pohled byl zobrazen 59956x od 30 květen 2014 do 17 listopad 2019